تعیین هیات مذاکره کننده طالبان؛ آیا ملاهبت الله در نشست استانبول شرکت می‌کند؟

© REUTERS / Ibraheem al Omariتعیین هیات مذاکره کننده طالبان
تعیین هیات مذاکره کننده طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2021
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که هیات گروه طالبان در نشست استانبول حضور می یابند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در یک گفتگو با تلویزیونی خصوصی طلوع نیوز گفت برای مذاکرات در نشست استانبول اشخاص مشخص شده است.

او افزود که ملابرادر آخند، معاون گروه سیاسی طالبان در این نشست حضور خواهد یافت.

تاکید مجدد بر خروج نظامیان خارجی؛ گروه طالبان به سخنان اخیر بایدن واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2021
تاکید مجدد بر خروج نظامیان خارجی؛ گروه طالبان به سخنان اخیر بایدن واکنش نشان داد

چندی پیش، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که قرار است در اوایل ماه آپریل نشست صلح افغانستان در استانبول برگزار شود. در این نشست دوکتور عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه‌ی ملی همچنان حضور خواهد یافت.

قابل ذکر است که هفته گذشته روسیه میزبان از نشست "ترویکا توسعه‌یافته"، شامل امریکا، روسیه، چین و پاکستان است، در مورد روند صلح افغانستان در مسکو بود.

بر اساس اعلامیۀ که در پایان نشست مسکو به نشر رسید از تمام طرف‌ها خواسته شده است که گفت‌وگوها را به هدف رسیدن به توافق پایدار و عادلانه و استقرار صلح و جلوگیری از ادامه و تشدید خشونت‌ها سرعت ببخشند.

در اعلامیه "ترویکا توسعه‌یافته" تاکید شد که این کشورها مخالف بازگشت "امارت اسلامی" در افغانستان استند. شرکت‌کننده‌گان نشست هم‌چنان از روند مذاکرات دوحه حمایت و از تلاش‌های سازمان ملل متحد استقبال کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала