تاکید مجدد بر خروج نظامیان خارجی؛ گروه طالبان به سخنان اخیر بایدن واکنش نشان داد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر تاکید مجدد بر خروج نظامیان خارجی؛ گروه طالبان به سخنان اخیر بایدن واکنش نشان داد
تاکید مجدد بر خروج نظامیان خارجی؛ گروه طالبان به سخنان اخیر بایدن واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2021
عضو شوید
گروه طالبان با نشر یک اعلامیه هشدار می‌دهد در صورت نقض توافق‌نامه آنان به جنگ در برابر نیروهای خارجی ادامه می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان امروز جمعه (26 مارچ)، با نشر یک اعلامیه به صحبت های اخیر، جو بایدن، رئیس جمهور واکنش نشان داد.

در این اعلامیه آمده است که در این اواخر، جو بایدن رئیس جمهور امریکا اظهارات مبهم را مورد عملی کردن توافق‌نامه دوحه و خروج نیروهای خارجی از افغانستان داشته است.

این گروه تاکید دارد که بعضی کشورهای ناتو همچنان می‌خواهند به "اشغال" افغانستان دوام بدهند.

در ادامه این اعلامیه آمده است: "پیمان دوحه، راه بسیار معقول و کوتاه برای پایان جنگ بیست ساله میان افغانستان و امریکا و رسیدن به افغانستانِ با صلح و ثبات است".

اعلامیه می افزاید که این گروه به تعهدات خود در توافق‌نامه دوحه با جدیت متعهد بوده و از جهت امریکایی هم می خواهد که اراده محکم به تعهدات خود داشته باشد و این فرصت تاریخی را با مشوره ها و انگیزه های نادرست حلقات جنگ طلب از دست ندهد.

طالبان هشدار می‌دهند که اگر همه نیروهای خارجی مطابق به توافق‌نامه صلح دوحه در زمان تعیین شده افغانستان را ترک نکنند، این نقض توافق‌نامه از سوی ایالات متحده امریکا پنداشته می‌شود. و این گروه ناگزیر خواهد بود جنگ مسلحانه در برابر نیروهای "اشغالگر" را دوام بدهد.

این در حالی‌ست که پارلمان آلمان روز پنج‌شنبه (25 مارچ)، تصویب کرد که نظامیان این کشور می‌تواند تا پایان 31 جنوری سال 2022 در افغانستان بماند. روز گذشته همچنان جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در خصوص نظامیان کشور اعلام کرد که امریکا در حال مشورت با کشورهای ناتو است.

ایالات متحده و طالبان در دوحه اولین توافقنامه صلح بیش از 18 سال جنگ را امضا کردند. این امر خروج نیروهای خارجی از افغانستان در مدت 14 ماه و آغاز گفتگوی بین افغانی پس از تبادل زندانیان فراهم کرد. از زمان امضای توافق نامه، طالبان بارها ایالات متحده را به نقض توافق‌نامه متهم کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала