آزمایش نامؤفقانه راکت فضائی ناسا

© Photo / NASA /  مراجعه به بانک تصاویر آزمایش نامؤفقانه راکت فضائی ناسا
آزمایش نامؤفقانه راکت فضائی ناسا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصین ناسا انجن های راکت فضائی به مهتاب را آزمایش نمودند، اما آن طوری که پلان بود، عملی نگردید.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصین اداره هوانوردی و فضایی ملی ایالات متحده (ناسا) روز شنبه آزمایش انجن راکت فضایی (SLS) را در می سی سی پی انجام دادند. چهار انجن این راکت که به یک تکیه گاه ویژه در قلمرو مجموعه آزمایش ناسا وصل بود، حدود یک دقیقه همزمان فعال گردیدند. انتظار می رفت این آزمایش در حدود 8 دقیقه طول بکشد.

شرکت ناسا در ماموریت های فضایی روسیه برای مطالعه کره ماه - اسپوتنیک افغانستان
ناسا می خواهد تا سال 2026 راکتور هستوی را در مهتاب جابجا کند

" جان هانی کات مدیر پروژه SLS توضیح داده گفت که امروز، همه چیز طبق برنامه پیش نرفت، اما ما بسیاری از اطلاعات مهم را دریافت کردیم ،" - گفت: در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از آزمایش ، مدیر ناسا جیم برایدنشتاین. وی ابراز اطمینان کرد که متخصصان این بخش دلیل این کار غیر عادی را خواهند فهمید ، و همچنین راهی برای از بین بردن آن پیدا خواهند کرد.

تذکر گردیده است که سیستم اتوماتیک راکت فضائی برای خاموش کردن انجن ها کار کرده است. به نظر وی، هنوز وقت است که در مورد مشکلات سخت افزاری ، حس گری یا نرم افزاری صحبت کرد.

پیش از این ناسا اعلام کرده بود که دو سیارک با قطر 6.8 و 30 متر در تاریخ 18 دسمبر به زمین نزدیک می‌شوند. کوچکترین آنها از فاصله 57.1 هزار کیلومتری زمین عبور می‌کند و بزرگتر آن تقریباً 7 میلیون کیلومتر با زمین فاصله خواهد داشت.
ناسا همه اجسام فضایی را با قطر 05/0 AU و قطر بیش از 460 فوت (حدود 140 متر) "بالقوه خطرناک" می نامد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала