ناسا می خواهد تا سال 2026 راکتور هستوی را در مهتاب جابجا کند

© Fotolia / Vadimsadovskiشرکت ناسا در ماموریت های فضایی روسیه برای مطالعه کره ماه
شرکت ناسا در ماموریت های فضایی روسیه برای مطالعه کره ماه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناسا پروژه بسیار جالب را راه اندازی کرده است، آنها به دنبال شرکت های هستند که می توانند استیشن های هستوی بسازند تا در مهتاب فعالیت نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، تاکنون دورترین استیشن ساخته شده توسط بشر استیشن فضایی بین المللی بوده است. اما دید ناسا بسیار فراتر از آن است. آژانس فضایی پیش از این پروژه ارسال پرواز انسان به مهتاب را تا سال 2024 به عنوان بخشی از پروژه آرتمیس آغاز کرده است.

سیارات در کیهان - اسپوتنیک افغانستان
با کیهان لایتناهی آشنا شوید+ویدیو

در حالت نورمال ، ناسا (و سایر آژانس های فضایی، از جمله آژانس فضایی اروپا) می خواهند پایگاه علمی دائمی را روی مهتاب ایجاد کنند. اکنون پیشرفت محسوسی وجود دارد. تحقیقات جدید منابع بالقوه آب در مهتاب را شناسایی کرده است که برای این نوع ماموریت ها حیاتی هستند. در همین حال ، پروژه دیگری در حال توسعه روشی برای جداسازی گرد و غبار مهتاب به اکسیجن و فلزات است که از مواد اولیه مهم هستند. اما انجام هر کاری به صرف انرژی زیادی نیاز دارد. نخست چنین به نظر می رسد که انرژی های تجدیدپذیر بسیار عالی هستند، اما در واقعیت چنین نیستند. بدون اتمسفر ، انرژی باد مورد بحث نیست و سطح خشن و غبارآلود مهتاب نیز برای انرژی آفتابی نامناسب است. سوخت های فسیلی حمل و نقل سنگین و دشواری هستند ، بنابراین تنها یک راه حل واقعی باقی مانده است: انرژی هستوی.

مفکوره این وجود دارد که یک کارخانه خاص در زمین ساخته شود، سپس پارچه – پارچه گردیده به مهتاب انتقال و در آنجا دوباره جمع و بسته شود.

انفجار جدید در کیهان - اسپوتنیک افغانستان
کشف انفجار جدید در کیهان

 آنتونی کالومینو ، مدیر تکنالوژی هستوی ناسا در مورد مأموریت فضایی گفت: "هنگامی که این تکنالوژی از طریق نمایش اثبات گردد، آنگاه می توان سیستم های آینده را گسترش داد و یا از چندین واحد با هم برای انجام ماموریت های طولانی به مهتاب و در نهایت مریخ استفاده کرد." تکنالوژی فعلی تا حدی نوآوری نیست. ریاکتورهای اتمی ده ها سال است که در روی زمین کار می کنند.

اما انجام همین کار در مهتاب، کوچکترین و سبک ترین ساختن آن، چالش های کاملا جدیدی را به همراه دارد. ناسا می گوید که همه ارزش آن را دارد. اگر ما بتوانیم انرژی هستوی را به اجرام آسمانی مختلف مانند مهتاب یا مریخ برسانیم ، آن به انسان اجازه می دهد که یک استیشن بر روی مهتاب بسازد - یک پایگاه که به ما کمک می کند تا نظام شمس را حتی بیشتر کشف کنیم. چهار واحد نیر ، هر کدام 10 کیلووات برق تأمین می کنند، انرژی کافی برای ایجاد یک استیشن در مهتاب یا مریخ را تأمین می نماید. " ناسا در راستای سیاست فعلی خود متعهد به همکاری با شرکت های خصوصی برای کاهش هزینه ها است. فعلاً ، بیش از 22 شرکت به مسابقه آزاد پاسخ داده اند ، اما فقط از چند شرکت  (Blue Origin و BWXT)  نام گرفته  شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала