نظر نبنزیا در مورد درج حوثی ها در لیست تروریست ها

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد
واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: روسیه از ایالات متحده می خواهد كه برنامه های خود را برای قرار دادن جنبش انصارالله در لیست سازمان های تروریستی كه می تواند تلاش های سازمان ملل برای حل منازعات در یمن را پیچیده تر كند، رها نماید.

به گزارش اسپوتنیک، مایك پمپئو، وزیر امور خارجه امریكا پیش از برنامه های واشنگتن برای اعلام جنبش انصارالله یمن به مثابه سازمان تروریستی را تأیید كرد. اما حوثی ها ایالات متحده را تهدید کردند که اگر جنبش آنها درج لیست سازمان های تروریستی قرار گیرد، تلافی خواهد کرد.

واکنش انصار الله بر حمله جدید هوائی سعودی ها بر یمن - اسپوتنیک افغانستان
واکنش انصار الله بر حمله جدید هوائی سعودی ها بر یمن

سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که چنین تصمیم واشنگتن ممکن است تأثیر منفی بر روند صلح در یمن داشته باشد

. نبنزیا نیز گفت: "تصمیم ایالات متحده برای به رسمیت شناختن جنبش انصارالله به عنوان یک سازمان تروریستی همچنین ممکن است پیامدهای مخربی برای روند صلح در یمن داشته باشد، که نه تنها اوضاع نشری در کشور را پیچیده می کند، بلکه تلاش های سازمان ملل را با هدف آغاز مذاکرات بین طرف های درگیر لغو می نماید".

وی افزود: "با توجه به اینکه این تصمیم هنوز لازم الاجرا نشده است، ما از ایالات متحده می خواهیم كه در مورد آن تجدید نظر كند."  حوثی ها قدرت را در صنعا، مرکز یمن به دست گرفتند و عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور را از سپتامبر 2014 از قدرت برکنار کردند. از آن زمان، درگیری ها در یمن بین طرفداران حوثی ها و نیروهای طرفدار دولت ادامه دارد که تحت حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی بودند. با این همه، این ائتلاف موفق به بازپس گیری شمال یمن از حوثی ها نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала