صالح: تشکیلات پولیس در کابل دو برابر می‌شود

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اوج ناامنی در پایتخت، امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید، قرار است به حکم اشرف‌غنی، تشکیلات نیروهای پولیس در کابل دوبرابر شود و پاسگاه‌های کوهی به ارتش واگذار گردد.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست جمهوری در یادداشتی در صفحه فیسبوک خود نوشت که تعداد نیروهای پولیس در کابل در مقایسه با جمعیت پایتخت، کافی نیست.

او نوشته‌است: «ارزیابی مقایسوی نشان می‌دهد که حتی در حالت ثبات و آرامی، کابل کمترین تعداد پولیس را به تناسب نفوس در سطح جهان و به‌خصوص کشورهای جهان سومی دارد.»

امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
صالح: خبرهای تکان‌دهنده برای دشمن در راه است

صالح تاکید کرده‌است که افزایش نیروهای پولیس با دقت انجام خواهد یافت و از ورود افرادی‌که شرایط و معیار های لازم را نداشته باشند جلوگیری خواهد شد. او گفته که معیارهای جذب به‌زودی تعیین می‌شود. صالح افزوده که «یکی از این معیارها داشتن دانش ابتدایی از کشف و تحقیق خواهد بود».

معاون نخست ریاست جمهوری علاوه کرده که تا افزایش تشکیلات نیروهای پولیس کابل، پاسگاه‌های کوهی در کابل به ارتش سپرده می‌شود.

طی ماه‌های اخیر ناامنی و جرایم جنایی در شهر کابل به شدت افزایش یافته است.

صبح امروز نیز کابل گواه یک انفجار بود.

پولیس می‌گوید که این انفجار، امروز دوشنبه (۸8 جدی) حوالی ساعت 7:50دقیقه صبح در ساحه کلوله پشته نزدیک بلاک‌های قاری رخ داده‌است.

گفته می‌شود که یک عراده واسطه نوع رنجر هدف انفجار ماین مقناطیسی قرار گرفته‌است.

به گفته پولیس این انفجار تلفات نداشته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала