آزمایش یک داروی جدید COVID-19 در انگلیس

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک داروی جدید کرونا برای درمان افرادی که در معرض ویروس بوده‌اند، در انگلیس در حال آزمایش است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Guardian متخصصان انگلیس در حال آزمایش داروی م باشند که بر پایه آنتی بادی ساختهخ شده  وممکن است مانع بیمارشدن افرادی که در معرض COVID-19  بوده‌اند، شود. این داروی جدید می‌تواند جان هزاران تن را نجات دهد.

 گونه جدید ویروس کرونا وارد فرانسه شد - اسپوتنیک افغانستان
گونه جدید ویروس کرونا وارد فرانسه شد

این دارو برای مواقعی است که برای تزریق واکسن دیر شده و این دارو میتواند محافظت فوری و طولانی مدتی را برای بیماران فراهم کند.

دانشمندان انگلیسی از دانشگاه کالج لندن و بیمارستان‌های سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر به عنوان بخشی از این آزمایش جدید به نام Storm Chaser ، این دارو را به 10 نفر تزریق کرده‌اند و هدف آنها تزریق دارو و آزمایش آن روی 1150 نفر در سطح جهان است. شرکت کنندگان در این آزمایش دو دوز متوالی از این دارو را دریافت کردند.

دانشمندان امیدوارند این دارو بتواند به مدت شش ماه تا یک سال از ابتلای فرد به بیماری جلوگیری کند.

وزارت بهداشت بریتانیا 14 دسامبر اعلام کرده بود که احتمالا موج تازه شیوع گسترده کرونا در کشور با نوع جدید این ویروس مرتبط است.

یک سال از شیوع ویروس کرونا در جهان می گذرد و در حال حاضر شمار مبتلایان به بیش از 79 میلیون و شمار قربانیان به حدود یک میلیون و 700 هزار نفر رسیده است.

اگرچه واکسن هایی برای این ویروس ساخته شده و برخی کشور ها واکسیناسون را آغاز کرده اند، اما بسیاری از ویژگی های این ویروس همچنان ناشناخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала