گونه جدید ویروس کرونا وارد فرانسه شد

© Sputnik / Dominique Boutin /  مراجعه به بانک تصاویر گونه جدید ویروس کرونا وارد فرانسه شد
 گونه جدید ویروس کرونا وارد فرانسه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخستین مورد از ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا در فرانسه به ثبت رسیده است و نگرانی در خصوص گسترش موج جدید شیوع این ویروس در فرانسه تشدید شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه فرانسوی Parisien  وزارت بهداشت فرانسه از شناسایی نخستین مورد مبتلا به گونه جدید ویروس کرونا در این کشور خبرداد.

 این رسانه فرانسوی درادامه افزوده است که آزمایش گونه جدید کرونای یک مرد فرانسوی مقیم انگلیس در شهر Tours(شهری در مرکز فرانسه) مثبت اعلام شده و در حال حاضر در قرنطینه به سر می برد.

گونه جدید ویروس کرونا بریتانیایی به آلمان رسید - اسپوتنیک افغانستان
گونه جدید ویروس کرونا "بریتانیایی" به آلمان رسید

وزارت بهداشت بریتانیا 14 دسامبر اعلام کرده بود که احتمالا موج تازه شیوع گسترده کرونا در کشور با نوع جدید این ویروس مرتبط است.

در واکنش به این ویروس جدید کرونا، فرانسه هفته گذشته مرزهای خود را به روی مسافران از بریتانیا بست. این اقدام موجب اختلال در مبادلات کالا بین دو کشور شد.

دهها کشور جهان نیز پروازها با بریتانیا را معلق کردند.

بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، کسانی که به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا می‌شوند به طور متوسط آن را به 1.5 نفر انتقال می‌دهند، حال آن که این میزان در مورد ویروس قبلی کرونا 1.1نفر بود.

این نهاد وابسته به سازمان ملل اما می‌گوید هیچ نشانه‌ای به دست نیامده که نوع جدید ویروس کرونا از نوع قبلی شدیدتر یا کشنده‌تر باشد.

یک سال از شیوع ویروس کرونا در جهان می گذرد و در حال حاضر شمار مبتلایان به بیش از 79 میلیون و شمار قربانیان به حدود یک میلیون و 700 هزار نفر رسیده است.

اگرچه واکسن هایی برای این ویروس ساخته شده و برخی کشور ها واکسیناسون را آغاز کرده اند، اما بسیاری از ویژگی های این ویروس همچنان ناشناخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала