رولا غنی: مجلس به میدان خرید و فروش وکیلان تبدیل شده/ نمایندگان: رولا غنی جای‌گاه قانونی ندارد

© Photo / Office of the First Lady of Afghanistan FBرولا غنی: مجلس به میدان خرید و فروش وکیلان تبدیل شده/ نمایندگان: رولا غنی جای‌گاه قانونی ندارد
رولا غنی: مجلس به میدان خرید و فروش وکیلان تبدیل شده/ نمایندگان: رولا غنی جای‌گاه قانونی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گفته‌های اخیر رولا غنی واکنش اعضای مجلس نماینده‌گان را به دنبال داشته و اعضای مجلس نماینده‌گان این گفته‌ها را غیرمسئولانه و خلاف قانون می‌خوانند.

به گزارش اسپوتنیک، رولا غنی در گفتگو با رسانه‌ها در افغانستان گفته است که مجلس نمایندگان این کشور به جای خرید و فروش وکیلان تبدیل شده و مجلس به همین خاطر ارزش را پائین آورده است.
بانوی اول افغانستان گفته است حتا اگر مجلس نماینده‌گان رضایت نداشته باشد، رنگینه حمیدی، سرپرست وزارت معارف و حسینه صافی، سرپرست وزارت امور زنان که نتوانستند از مجلس نماینده‌گان رأی اعتماد بگیرند، همانند پیش به وظایف‌شان ادامه می‌دهند.

رولا غنی، بانوی اول افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
رولا غنی: پارلمان به مرکز خرید و فروش رأی تبدیل شده است

در همین حال شماری از اعضای مجلس نمایندگان به گفته‌های خانم غنی واکنش داده می‌گویند که جای‌گاه و صلاحیتی در قانون اساسی کشور ندارد و بنابر این، گفته‌هایش غیرمسئولانه است.
مسعوده کروخی، عضو مجلس نماینده‌گان به روزنامه سلام‌وطندار گفته است که جایگاه بانوی نخست افغانستان را قانونی نخوانده و تشریفاتی خواند.
خانم کروخی، افزوده است که او فراتر از جای‌گاه قانونی‌اش در مسئله‌های کشور دخالت می‌کند.
عضو مجلس نمایندگان گفت: "کسی می‌تواند اظهار نظر کند که در چوکات قانون نافذۀ کشور موقف و جای‌گاه و صلاحیت داشته باشد. یک زن رئیس‌جمهور چه‌کاره است که هرچه دلش خواست می‌‌گوید. اتهام واردکردن به کل یک خانواده ضررات سنگینی در قبال دارد. او در درون ارگ تمام مسائل عایداتی تصمیم‌گیری را به زیر سلطۀ خود در آورده است."
در عین حال فاطمه کوهستانی، عضو دیگر مجلس نمایندگان گفته است که صحبت های خانم رولا غنی در تضاد با قانون اساسی کشور است.
خانم کوهستانی گفت: "متأسفانه باید بگوییم جای تأسف است که بانوی اول کشور در تضاد با قانون اساسی کشور با جراأت صحبت می‌کند و قانون اساسی کشور را که دستاورد بیست سال اخیر است، زیر پا می‌کند و این مورد برای ما قابل قبول نیست."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала