رولا غنی: پارلمان به مرکز خرید و فروش رأی تبدیل شده است

© Photo / Office of the First Lady of Afghanistan FBرولا غنی، بانوی اول افغانستان
رولا غنی، بانوی اول افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانوی اول افغانستان با انتقاد از رد برخی وزیران پیشنهادی کابینه دولت توسط پارلمان کشور گفت که این مجلس به مرکز خرید و فروش رأی تبدیل شده است.

 به گزارش اسپوتنیک، رولا غنی، همسر رئیس جمهور افغانستان با متهم کردن پارلمان کشور به فساد مالی گفت که مجلس افغانستان «در گزینش اینکه چه کسی را تایید و چه کسی را رد کند به میدان خرید و فروش رأی تبدیل شده است

وی افزود که از عدم رأی اعتماد پارلمان به وزیران نگران نیست زیرا «چه پارلمان بگوید یا نگوید آنها به کارشان ادامه می‌دهند» و ادامه داد که پیش از این نیز وزیران بدون کسب رأی اعتماد پارلمان سال‌ها به کار خویش ادامه داده بودند.

رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نبیل: رئیس بانک مرکزی رأی اعضای ولسی جرگه خرید

 بانوی نخست افغانستان با اشاره به تشدید گمانه‌زی‌ها برای ایجاد دولت موقت در افغانستان نیز گفت که تشکیل چنین دولتی مغایر قانون اساسی است و سبب از بین رفتن دستاوردهای 2 دهه اخیر می‌گردد.

«حجت‌الله خردمند» معاون دبیر پارلمان با رد ادعای رولا غنی گفت: تعدادی زیادی از وزرایی که از پارلمان رأی سرمایه‌دار نبودند و پولی برای خریدن رأی نداشتند، اگر قرار بود که در پارلمان رأی‌ براساس پول باشد و معیار پول بود، باید بسیاری از وزرای پیشنهادی از پارلمان رأی نمی‌گرفتند.

رولا غنی در حالی بر ادامه کار سرپرستان باوجود رأی رد پارلمان تاکید دارد که «میررحمان رحمانی» رئیس مجلس این کشور هشدار داده که اگر افراد با صلاحیتی برای وزارت‌ها، ریاست‌های ادارات و عضویت دادگاه عالی جهت کسب رأی اعتماد به پارلمان معرفی نشوند بودجه ادارات متذکره  به حالت تعلیق درخواهد آمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала