اسرائیل آمادگی جنگ در چند جبهه را می گیرد

© AP Photoاسرائیل آمادگی جنگ در چند جبهه را می گیرد
اسرائیل آمادگی جنگ در چند جبهه را می گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز تحقیقات امنیت داخلی اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ آینده احتمالا در چند جبهه شامل لبنان، سوریه، عراق و غزه خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، اودی دیکل، مدیر مرکز تحقیقات امنیت داخلی اسرائیل هشدار داد، در جنگ آینده جبهه داخلی اسرائیل علاوه بر حملات پهپادی در چند جبهه سوریه، لبنان، غرب عراق و احتمالا غزه در معرض هزاران راکت قرار خواهد گرفت.

هشدار روحانی به اسرائیل: ترور دانشمند هسته ای ایران بی پاسخ نمی ماند - اسپوتنیک افغانستان
هشدار روحانی به اسرائیل: ترور دانشمند هسته‌ای ایران بی پاسخ نمی ماند

براساس تحقیقات موجوده، رویارویی آینده در چارچوب تجلی محورش علیه "محور ایران"، سلسله داخلی مرتبط از تهران تا بیروت شامل ایجاد توانمندی‌های مختلف برای مقابله با اسرائیل در سطح گسترده راکت‌ها، پهپادها، قطعات جنگ چریکی که به اسرائیل نفوذ خواهد کرد، شهرک‌ها و سایت‌های حیاتی در نزدیکی سرحدات مشترک با لبنان و ارتفاعات جولان خواهد بود خواهد بود.

در این تحقیق آمده است، جنگ آینده در چند جبهه از جمله لبنان، سوریه، غرب عراق با احتمال الحاق حماس و جهاد اسلامی در غزه خواهد بود.

آماده کنندگان این تحقیق تاکید کردند، تغییر گسترده‌ای در تهدید افزایش حضور حزب‌الله به خصوص تلاش‌های آن در ایجاد راکت‌های دقیق وجود دارد.

اورنا مزراحی، محقق این تحقیقات می‌گوید، جنگ آینده در شمال ویران‌کننده و سخت خواهد بود و به نظر می‌رسد هر یک از دو طرف نمی‌خواهند این جنگ در بربگیرد.

این گزارش افزود، طبق کانال 12 اسرائیل، به رغم این‌که طرف‌ها در حال حاضر جنگ را نمی‌خواهند، اما این درگیری به چند دلیل از جمله بی‌ثباتی در منطقه و بعد از ترور محسن فخری زاده و اصرار ایران بر مقابله با تقویت آمادگی آن برای جنگ در شمال احتمالا روی دهد و از کنترل خارج شود.

  نتانیاهو: حمله پیشگیرانه به ایران از دستور کار حذف نشده است    - اسپوتنیک افغانستان
هشدار شدید نخست‌وزیر اسرائیل به ایران

تهیه کنندگان این گزارش اشاره کردند، جنگ آینده در سطح متفاوت بوده و شدت آن از جنگ‌های قبلی بیشتر خواهد بود به طوریکه پیش‌بینی می‌شود ویرانی بیشتری در جبهه داخلی اسرائیل از جمله خساراتی به اهداف استراتژیک در سرزمین‌های اشغالی روی دهد اما این ویرانی در لبنان و سوریه نابودگر خواهد بود.

اشاره گردیده است که سناریوی حمله غیرمنتظره توانمندی اردو را در پاسخ فوری و آمادگی نیروهای دفاع هوایی و آماده باش نیروهای احتیاط تضعیف کرده و تعطیل می‌کند. در هر سناریویی تمرکز بر وارد کردن خسارات‌ جدی به جبهه داخلی مدنی اسرائیل و فلج کردن اقتصاد خواهد بود. 

اودی دیکل مدیر این مرکز تصریح کرد، وضعیت نگران‌کننده جامعه اسرائیل همانطور که در بحران کرونا شکل گرفته، نگرانی برجسته درباره نتایج جنگ را برمی‌انگیزد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала