هشدار شدید نخست‌وزیر اسرائیل به ایران

© REUTERS / Amir Cohen نتانیاهو: حمله پیشگیرانه به ایران از دستور کار حذف نشده است
  نتانیاهو: حمله پیشگیرانه به ایران از دستور کار حذف نشده است    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر اسرائیل امروز (سه‌شنبه) جمهوری اسلامی ایران را به تلاش برای استقرار در مرزهای شمالی فلسطین متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز سه شنبه در مراسمی به منظور بزرگداشت از قربانیان جنگ «یوم کیپور»، گفت که حمله پیشگیرانه به ایران از دستور کار حذف نشده است و این امر موازی با 73 سال کارزار نظامی است.

نخست‌وزیر اسرائیل با تهدید ایران به انجام حمله پیش‌دستانه، گفت این اقدام کاری دشوار است اما اسرائیل آماده است در صورت نیاز، آن را انجام دهد.

نتانیاهو طی سخنرانی در مراسم یاد بود از تلف‌شده ها در جنگ «یوم کیپور»، گفت: «اگر ایران بخواهد خودش را در مرزهای شمالی ما مستقر کند و البته به ما هم حمله‌ای نکند، ما نمی‌توانیم به آنها اجازه دهیم در آنجا مستقر شوند».

محمود عباس خواستار تشکیل کنفرانس بین المللی در خصوص مسئله فلسطین شد - اسپوتنیک افغانستان
محمود عباس خواستار تشکیل کنفرانس بین المللی در خصوص مسئله فلسطین شد

 وی افزود: «پس ما مانع تجمع نیروهای ایران در شمال فلسطین می‌شویم و با آنها مبارزه می‌کنیم. این درسی است که از جنگ یوم کیپور یاد گرفته‌ایم».

پیش از این  نتانیاهو، در واکنش به پاسخ راکتی مقاومت غزه علیه حملات اسرائیل، مدعی شده بود: «تلاش‌های ایران و نوابش در غزه و لبنان برای جلوگیری از گسترش صلح، موفق نخواهد شد. ما به هرکسی که علیه ما حمله کند، ضربه می‌زنیم و دایره صلح را به کشورهای بیشتری توسعه خواهیم داد».

شایان ذکر است که جنگ یوم کیپور در تاریخ 6 اکتبر 1973 با حملات مصر و سوریه به اسرائیل آغاز شد و 18 روز بعد به پایان رسید که در نتیجه این کشور متحمل خسارات زیادی شد. در اسرائیل همه ساله، سالگرد جنگ یوم کیپور ، مانند سایر تاریخ های ، طبق تقویم یهودها جشن گرفته می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала