قره باغ کوهستانی آذربایجان را تهدید به حملات تلافی جویانه کرد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر قره باغ کوهستانی آذربایجان را تهدید به حملات تلافی جویانه کرد
 قره باغ کوهستانی آذربایجان را تهدید به حملات تلافی جویانه کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قره باغ کوهستانی، آذربایجان را تهدید به حملات تلافی جویانه بر تأسیسات نظامی این کشور کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات جمهوری خودخوانده قره باغ قره باغ کوهستانی، در پاسخ به گلوله باران استپاناکرت و شوشی، روز دوشنبه آذربایجان را تهدید به حملات بر تأسیسات نظامی کردند.

تشدید جنگ؛ خبرنگاران خارجی پایتخت قره باغ را ترک کردند - اسپوتنیک افغانستان
تشدید جنگ؛ خبرنگاران خارجی پایتخت قره باغ را ترک کردند

وهرام پوگوسیان، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور قره باغ کوهستانی، در فیس بوک نوشت "دشمن دوباره در حال حمله موشکی به استپاناكرت و شوشی است که به زودی ارتش پاسخ متقابل به آنها خواهد داد. ما اما برخلاف مقامات باكو، غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهیم، تنها  تاسیسات نظامی كه به طور دائمی در شهرهای بزرگ مستقر شده اند مورد حمله قرار خواهند گرفت. ما یک بار دیگر از مردم می خواهیم که فوراً خانه های برای جلوگیری از احتمالی را ترک کنند".

پیش از این در تاریخ 27 سپتامبر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک های واقع در خط تماس در قره باغ تیراندازی کردند  که بر اساس این داده ها، تلفات بر غیرنظامیان و نظامی ها ببارآوزده است.  

شایان ذکر است که درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال 1988 آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه کشور صدر روسیه ، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала