یکبار دیگر سفر هیات دولت افغانستان به دلیل حضور نداشتن هیات طالبان در قطر به تعویق افتاد

© ارگ ریاست جمهوری یکبار دیگر سفر هیات دولت افغانستان به دلیل حضور نداشتن هیات طالبان در قطر به تعویق افتاد
یکبار دیگر سفر هیات دولت افغانستان به دلیل حضور نداشتن هیات طالبان در قطر به تعویق افتاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چند عضو هیات گروه طالبان به دلیل مشکلات ویزا و برخی جنجال های دیگر در پاکستان تا اکنون به قطر نرسیده اند. 
استانکزی: مذاکرات مستقیم صلح به هدف یک افغانستان متحد بزودی آغاز خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
استانکزی: مذاکرات مستقیم صلح به هدف یک افغانستان متحد بزودی آغاز خواهد شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، قرار بود امروز جمعه هیأت ‌گفت‌وگوکننده‌ی دولت افغانستان، برای گفت‌وگو با هیأت طالبان به قطر برود؛ اما به دلیل تکمیل نبودن اعضای هیأت طالبان، این سفر به تعویق افتاده است.

گفته می‌شود، که ملابرادر و چند عضو ارشد دیگر این گروه که هفته‌ی پیش به پاکستان، سفر کرده بودند، به دلیل مشکلات که در ویزا و برخی جنجال‌های که در پاکستان برای شان پیدا شده است، تا هنوز به قطر بازنگشته اند و هیأت طالبان، به همین دلیل ناتکمیل است.

پیش از این گزارش شده بود که پاکستان، بر شماری از سران طالبان، محدودیت وضع کرده و دارایی‌های آن‌ها را مصادره کرده است. احتمالا مشکل کنونی هیأت طالبان که به پاکستان رفته اند، نیز ناشی از این تصمیم پاکستان باشد.

منابعی در دولت افغانستان، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گویند، که سفر هیأت احتمالا در روزهای نزدیک به قطر صورت خواهد گرفت

این منابع، دلیل به تعویق افتادن سفر هیأت دولت افغانستان به قطر را نا تکمیل بودن هیأت  گفت‌وگوکننده‌ی گروه طالبان، عنوان می‌کند که اعضای ارشد آن‌ها اکنون در پاکستان، حضور دارند.

پیش از این قرار بود روز پنج‌شنبه (۱۳ سنبله)، هیأت گفت‌وگوکننده‌ی دولت افغانستان برای گفت‌وگو با طالبان، به دوحه پایتخت قطر برود؛ اما به دلیل این سفر به یک روز بعد آن به تأخیر افتاد.

اخیرا شورای امنیت ملی افغانستان، اعلام کرده بود که روند تبادله‌ی زندانیان میان دولت و طالبان، تکمیل شده است. دولت افغانستان اظهار امیدواری کرده است که در زودترین فرصت گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، آغاز شود.

یادآوری می کنیم، که قرار بود روز (چهارشنبه، ۲۹ اسد)، نخستین دور گفت‌وگوهای مستقیم میان نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان، در قطر برگزار شود؛ اما به دلیل توقف روند آزادی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان، به تأخیر افتاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала