استانکزی: مذاکرات مستقیم صلح به هدف یک افغانستان متحد بزودی آغاز خواهد شد

© Sputnik / Zuhal Sarhadاستانکزی: مذاکرات مستقیم صلح به هدف یک افغانستان متحد بزودی آغاز خواهد شد
استانکزی: مذاکرات مستقیم صلح به هدف یک افغانستان متحد بزودی آغاز خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس هیأت مذاکره‌کننده صلح افغانستان گفته است که هیات مذاکره کننده به نمایندگی از ملت و دولت مذاکرات صلح را بزدوی آغاز خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، معصوم استانکزی رئیس هیأت مذاکره‌کننده صلح افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که قطعنامه جرگه مشورتی اخیر صلح در حقیقت نقشه راه برای مذاکرات مستقیم صلح بر اساس منافع ملی کشور است.

طالبان شش تن از کوماندوهای افغان را رها کردند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان شش تن از کوماندوهای افغان را رها کردند

در اعلامیه آقای استانکزی آمده است: " هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان به نمایندگی از ملت و دولت مذاکرات صلح را به هدف یک افغانستان مترقی، آزاد و متحد که در آن حقوق همه اتباع حفظ باشد، به زودی آغاز خواهد کرد.
شورای عالی مصالحه ملی روز گذشته اعلام کرده بود که شرکت کنندگان مذاکرات میان افغان ها قرار است امروز پنجشنبه وارد دوحه شوند. به گفته این شورا گروه فنی مقامات افغانستان از قبل به قطر رفته اند.
ساعات پیش منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که تمامی 5 هزار زندانی این گروه به استثنای 7 زندانی‌که آسترالیا و فرانسه درباره رهایی آن‌ها ملاحضه دارند از زندا‌های حکومت افغانستان آزاد شده‌اند.
طبق گفته این منبع زندانی‌های جنجالی قرار است به دوحه انتقال داده شوند.
در همین حال شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده است که حکومت 400 زندانی جنجالی طالبان را به استثنای شماری از زندانی که کشورهای بیرونی دربارۀ رهایی آن‌ها ملاحظه دارند، رها کرده‌است.
طبق گزارش شورای امنیت گروه طالبان نیز کماندوهایی را که در بند داشتند آزاد کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала