ترامپ می‌خواهد بودجه شهرهای ناآرام امریکا را قطع کند

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ می‌خواهد بودجه شهرهای ناآرام امریکا را قطع کند
ترامپ می‌خواهد بودجه شهرهای ناآرام امریکا را قطع کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا قصد دارد که بودجه دولتی را از شهرهای ناآرام و معترض این کشور مثل واشنگتن، سیاتل، نیویورک و پورتلند قطع کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا با امضای فرمانی دستور داد تا روند قطع بودجه شهر نیویورک و سه شهر دیگر که ادعا شده مقامات این شهرها به معترضان اجازه اقدامات خلاف قانون را به معترضان داده اند، قطع و بودجه پولیس در این شهرها کاهش یابد.

ترامپ: درصورت پیروزی بایدن در آمریکا انقلاب می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: درصورت پیروزی بایدن در آمریکا "انقلاب" می‌شود

آقای ترامپ روز چهارشنبه با امضای فرمانی 5 صفحه‌ای دستور داد تا تمامی سازمان‌های دولت فدرال امریکا موظف باشند تا گزارش‌هایی را به کاخ سفید در زمینه مدیریت و جزئیات بودجه‌ای که می‌توان مورد بازبینی قرار داد، ارسال کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، شهرهای نیویورک، پورتلند و حتی واشنگتن در میان اهداف اولیه این فرمان ترامپ قرار دارند.

او افزود: این بسیار مهم است که دولت فدرال به کمک های مالی به مقامات محلی که اجازه آشوب، تخریب و خشونت را می‌دهند بازنگری کند. نباید اجازه داد که بودجه که ما برای این شهرها در نظر می گیریم صرف خشونت و آشوب و چنین رفتارهای شود.

از ماه می قبل بعد از قتل جورج فلوید جوان سیاه پوست توسط پولیس امریکا در مینیاپولیس تظاهرات و ناآرامی های گسترده ای در اعتراض به خشونت پولیس و نژاد پرستی چند شهر بزرگ امریکا را در برگرفته است.

طبق گزارش نیویورک پست، میزان بودجه‌ای که ممکن است با این فرمان ترامپ دستخوش تغییرات شود، بسیار زیاد است؛ بطور مثال شهر نیویورک سالانه حدود «۷ میلیارد دالر» کمک از دولت فدرال دریافت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала