نقض توافق‌نامه صلح؛ حملات راکتی طالبان به پایگاه نظامیان امریکایی در هلمند

© AP Photo / Massoud Hossainiرسانه‌ ها: حملات راکتی طالبان به پایگاه نظامیان امریکایی در هلمند
رسانه‌ ها: حملات راکتی طالبان به پایگاه نظامیان امریکایی در هلمند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان در اواخر ماه جولانی نزدیک به 10 راکت بالای پایگاه مشترک نیروهای ارتش افغانستان و نظامیان امریکایی پرتاب کردند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیوریارک تایمز گزارش کرده است که طالبان پایگاه های نظامی امریکایی‌ها مورد هدف قرار دادند، که این نقض آشکار توافق‌نامه دوحه از سوی طالبان است.

ارتش افغان - اسپوتنیک افغانستان
تلفات سنگین طالبان در حملات هوایی ارتش و خارجی‌ها در 4 ولایت

این روزنامه می افزاید که در اواخر ماه جولای نزدیک به 10 راکت در اطراف "کمپ باسشین" ولایت هلمند برخورده است. این پایگاه نظامیان امریکایی و نیروهای ارتش افغانستان می‌باشد. همچنان او گروه در اواخر ماه آگوست نیز " کمپ دویر"، نیروهای نظامیان امریکا واقع در این ولایت، مورد هدف قرار گرفته است.

یکی از فرماندهان گروه طالبان در هلمند می‌گوید که این گروه هیچ حمله راکتی را به سوی این پایگاه انجام نداده است. تحقیقات در این مورد آغاز می‌شود.

به گفته یکی از نظامیان امریکایی، حملات راکتی طالبان نقض توافق‌نامه دوحه است، در نتیجه این حملات به کسی آسیب نرسیده است.

یک منبع نظامی دیگر نیز می افزاید که طالبان چند مایل دورتر از "کمپ دویر" را مورد هدف قرار دادند. پس از این حملات هواپیماهای جنگی امریکا محل پرتاب راکت‌ها مورد هدف قرار دادند و خمپاره های باقی‌مانده را نیز از بین‌بردند.

به گفته منبع این روزنامه، ماموریت ایالات متحده امریکا در افغانستان می‌خواهد که این پایگاه را از هلمند به کندهار منتقل کند.

این منابع می گویند، علاوه بر ادعای پرتاب راکت، طالبان همچنان به ارتش افغانستان حمله می‌کنند و ایالات متحده چندین ده ها حمله هوایی برای کمک به ارتش افغانستان انجام داده است.

در اواخر ماه فبروی سال جاری، در مراسمی وِیژه در دوحه پایتخت قطر، پس از 18 صلح جنگ میان امریکا و طالبان توافق‌نامه صلح به امضا رسید. در این توافق‌نامه روی تبادله زندانیان، قطع رابطه این گروه با گروه تروریستی القاعده و آغاز گفتگوهای میان افغانان و خروج نیروهای خارجی از افغانستان توافق شده بود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала