تلفات سنگین طالبان در حملات هوایی ارتش و خارجی‌ها در 4 ولایت

© Photo / MoDارتش افغان
ارتش افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی اعلام کرد که در طی عملیات های جداگانه نیرو های ارتش در ولایت های کندهار، پکتیکا، غزنی و زابل بیش از 60 جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند

به گزارش اسپوتنیک، پولیس کندهار از کشته شدن 37 جنگ‌جوی گروه طالبان در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی و حمایت هوایی نیروهای خارجی در مربوطات ولسوالی‌های «تخته پل»، «ارغستان» و «معروف» این ولایت خبر داده است.

در اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس کندهار آمده است که جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته (دوشنبه، 30 سرطان) بر پاسگاه‌های پولیس در منطقه‌ی «تور» ولسوالی «تخته پل» حمله کردند.

شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
عملیات پولیس علیه گروه طالبان در کابل/ یک طالب کشته و 4 تن بازداشت شدند

به نقل از اعلامیه، این حمله‌ی طالبان از سوی نیروهای هوایی خارجی عقب زده شد که در نتیجه 25 جنگ‌جوی این گروه کشته شده و اجساد چهار تن شان در میدان جنگ باقی مانده است.

پولیس کندهار همچنان گفته است که جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته بر پاسگاه‌های پولیس در مربوطات ولسوالی «ارغستان» نیز حمله کردند که در نتیجه‌ی مقاومت شدید نیروهای پولیس، پنج جنگ‌جوی این گروه کشته و دو تن دیگرشان زخمی شدند.

براساس معلومات پولیس کندهار ، طالبان شب گذشته بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در منطقه‌ی «تغری» ولسوالی «معروف» این ولایت نیز حمله کردند که در ضدحمله‌ی نیروهای پولیس، هفت جنگ‌جوی این گروه کشته و چهار تن دیگرشان زخمی شدند.

پولیس کندهار گفته است که در تمامی این درگیری‌ها به نیروهای امنیتی هیچ آسیبی نرسیده است.

در همین حال، وزارت دفاع کشور از جلوگیری از حملات طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولایت‌های پکتیکا و غزنی خبر داده و گفته است که در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی در این ولایات، 15 جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و شش جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

براساس اعلامیه‌ی وزارت دفاع، این تعداد جنگ‌جویان گروه طالبان روز گذشته در منطقه‌ی «شیخان» ولسوالی ارگون ولایت پکتیکا و مناطق «عاشقوال»، «ارزو خورد» و «ارزو کلان» در مربوطات مرکز ولایت غزنی کشته و زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع در مورد تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی در جریان این حملات طالبان چیزی نگفته است.

در همین حال در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالب در این دو ولسوالی ولایت زابل نیز 12 جنگ‌جوی این گروه کشته و شش تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

گروه طالبان تا کنون درباره‌ی این درگیری‌ها چیزی نگفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала