دانشمندان: عصاره برخی"گیاهان دریایی" مانع تکثر کرونا می‌شوند

© Photo / Pixabay دانشمندان: عصاره برخی"گیاهان دریایی" مانع تکثر کرونا می‌شوند
 دانشمندان: عصاره  برخیگیاهان دریایی مانع تکثر کرونا می‌شوند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی بین المللی از محققان در پی یک مطالعه مشخص نمودند که عصاره هپارین موجود در جلبک "گیاهان دریایی" مانع تولید مثل ویروس کرونا می‌شود.

 به گزارش اسپوتنیک،  تیم بین ‌المللی ازمحققان موسسه پلی تکنیک رنسلیر درنیویورک آمریکا با انجام آزمایشات سلولی دریافتند عصاره جلبک "گیاه دریایی" در مقایسه با داروی رمدسیویر که داروی اصلی مورد استفاده برای مقابله با COVID-19 است، کارآیی بالاتری دارد.

پروتئین تاجدار ویروس کرونا به گیرنده‌های SARS-CоV-2روی سطح سلول‌های انسان متصل شده و سپس ویروس مواد ژنتیکی خود را به درون سلول وارد می‌کند.

ترامپ: آمریکا تقریباً کل ذخایر داروی کرونا ویروس جهان را خریداری کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: آمریکا تقریباً کل ذخیره داروی کرونا ویروس جهان را خریداری کرد

به اعتقاد محققان با استفاده از مولکول‌های دارای گیرنده‌های مشابه  SARS-CоV-2می‌توان ویروس را فریب داد و به دام انداخت تا به صورت طبیعی از بین برود. در تحقیقات قبلی کارآیی این مولکول‌های فریبنده در مورد زیکا و آنفلوآنزا به اثبات رسیده است.

محققان سه گونه مختلف از هپارین و دو نوع فکویدان را که از گیاهان دریایی گرفته می‌شود، مورد آزمایش قرار دادند. تمام این ترکیبات، زنجیره‌های بلندی از مولکول‌های قند هستند که با عنوان پلی ساکاریدهای سولفاته شناخته می‌شوند.

در این آزمایشات مشخص شد پلی ساکاریدهای سولفاته قادرند ویروس SARS-CоV-2 را در آزمایشگاه به نحو موثر مهار کنند و قابلیت این ترکیبات در مهار ویروس حتی بیشتر از داروی رمدسیویر است.

ویروس کرونا موسوم به «COVID-19»  اواسط ماه دسامبر در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون 15 میلیون و 941 هزار 806 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند،  9 میلیون و 724 هزار و 289 نفر بهبود یافته‌اند و  642 هزار و 751  نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دانشمندان بسیاری در سراسر جهان به دنبال ساخت واکسن این پاندمی هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала