ترامپ: آمریکا تقریباً کل ذخیره داروی کرونا ویروس جهان را خریداری کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: آمریکا تقریباً کل ذخایر داروی کرونا ویروس جهان را خریداری کرد
ترامپ: آمریکا تقریباً کل ذخایر داروی کرونا ویروس جهان را خریداری کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری ایالات متحده 90 درصد ذخیره داروی «رمدسیویر» (Remdesivir) جهان را که برای بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا تجویز می شود از پیش خرید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در بیاناتی اظهار داشت که ایالات متحده 90 درصد از کل ذخیره داروهای Remdesivir در جهان را که برای معالجه بیماران مبتلا به کرونا ویروس استفاده می شود خریداری کرده است. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: «این دارو تأثیر بسیار خوبی دارد و به همین دلیل دولت کنترل ذخایر این دارو را برای بیماران آمریکایی تضمین کرد».

بر اساس گزارش رسانه ها؛ آمریکا تقریبا کل ذخیره سه ماه آینده داروی «رمدسیویر» (Remdesivir) را که برای بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا تجویز می شود خریداری کرده است.سایر کشورها در آینده نزدیک قادر به خرید دارو به مقدار کافی نخواهند بود.

در بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده آمریکا ، جاپان ، جمهوری کوریا، هند، اسرائیل و انگلیس داروی Remdesivir  رسماً برای استفاده در معالجه بیماران مبتلا به کرونا ویروس تأیید شده است.  

Президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: اوضاع کرونا در آمریکا قبل از بهبودی شاید "بدتر" شود

 داروی «رمدسیویر» در ابتدا برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس ابولا تولید شده بود اما به دنبال شیوع ویروس جدید کرونا مشخص شد که از این دارو می توان برای مقابله با تکثیر انواع ویروس کرونا در بدن بیماران استفاده کرد.

سازمان بهداشت جهانی نیز اخیرا   رمدسیویر را یگانه داروی دلگرم کننده برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا عنوان کرد.

 طبق آخرین آمار به دست آمده از تلفات ویروس کرونا در آمریکا، با شناسایی یک میلیون مورد مبتلا به کرونا در 16 روز اخیر، تعداد مبتلایان در این کشور به بیش از چهار میلیون نفر افزایش یافته است.

آمریکا همچنان از لحاظ موارد ابتلا به ویروس کرونا و همچنین تعداد مرگ و میر در صدر جهان قرار داد و برزیل با ثبت دو میلیون و پانصد فرد مبتلا و بیش از 81 هزار مرگ و میر در رتبه دوم قرار دارد و هند و روسیه در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.

در حالی که تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در آمریکا هر روز بیشتر می‌شود، ترامپ همچنان بر این مساله پافشاری می‌کند که عملکردش در مدیریت این بحران درست بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала