احتمال ازسرگیری مذاکرات تجاری چین و آمریکا

© AP Photo / Andy Wongاحتمال ازسرگیری مذاکرات تجاری چین و آمریکا
احتمال ازسرگیری مذاکرات تجاری چین و آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های خبری از احتمال ازسرگیری مذاکرات تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین در ماه آگست خبر می‌دهند.

به گزارش اسوتنیک، به نقل از روزنامه چینی  South China Morning Postایالات متحده آمریکا و چین احتمال دارد جهت ارزیابی مرحله اول معامله تجاری که در ماه جنوری سال روان امضاء شد، مذاکراتی را در ماه آگست امسال برگزار کنند.

مقامات رسمی پکن و واشنگتن همچنان بر آمادگی خود برای تحقق تعهدات آمده در  توافقنامه تجاری اصرار دارند ، اما روابط میان دوکشور برای حل برخی مسائل هنوز با تنش های همراه است.

نشریه یادآور شده است که اگرچه چین در ماههای اخیر خریدهای محصولات کشاورزی خود را از ایالات متحده به میزان قابل توجهی افزایش داده است،  ولی به دلیل بیماری همه گیر COVID-19، این حجم هنوز از آنچه که طرف چینی در مرحله اول معامله تجاری وعده داده است ، فاصله دارد.

از سرگیری جنگ تجاری آمریکا و چین بهای نفت را کاهش داد  - اسپوتنیک افغانستان
از سرگیری جنگ تجاری آمریکا و چین /بهای نفت دوباره کاهش یافت

به گفته ناظران، مطالبات متقابل برای بستن جنرال کنسولگری های  دو کشور در در داخل قلمرو یکدیگر و همچنین تعدادی دیگر از موضوعات، می تواند هر گونه پیشرفت های را که در زمینه تجارت حاصل شده است، مختل کند.

روزنامه به نقل از یک چینی می‌افزاید،  در مذاکرات پیشرو، لیو او معاون نخست وزیر چین و رابرت لایتیززر نماینده تجاری ایالات متحده شرکت خواهند کرد. طبق شرایط معامله تجاری   که در 15 جنوری امسال منعقد شد و یک ماه بعد به اجرا در آمد  مذاکرات سطح بالا بین دو طرف هر شش ماه یکبار باید برگزار شود. این منبع خاطرنشان کرد: این نشست "یک نشست مهم و تحول ساز " خواهد بود که به هر دو طرف امکان می دهد پیشرفت روند اجرای  توافقات تجاری خود را ارزیابی کنند.

پیش از این ، مایک پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا گفته بود كه واشنگتن از چین انتظار دارد كه تعهدات خود را در مرحله اول اجرای توافق نامه تجاری انجام دهد ، و همچنین امیدوار است كه شاهد تغییر رفتار در رابطه با همه مسائل باشد. به نوبه خود ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که چین هنوز امیدوار است که معامله تجاری این کشور با ایالات متحده عملی شود.

شایان ذکر است که در تاریخ 15 جنوری سال جاری 2020 آمریکا و چین موافقتنامه‌ای را با هدف تخفیف جنگ تجاری میان دو کشور که بازارها را تکان داده و بر دوش اقتصاد جهان سنگینی کرده امضا کرده اند.

براساس این توافق‌نامه چین قول داده است واردات از آمریکا را 200 میلیارد دالر نسبت به سال های قبل افزایش دهد و مقررات مالکیت معنوی محصولات را تقویت کند.

در مقابل آمریکا موافقت کرد تعرفه جدید اعمال شده بر برخی کالاهای چینی را نصف کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала