ارگ: برخی از نامزدان معرفی شده از سوی عبدالله، معیار عضویت در کابینه را ندارند

© Photo / وزارت داخلهصدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که برخی از نامزدانی که از سوی متحدان سیاسی حکومت برای وزارت‌خانه‌ها معرفی شده‌اند، معیارهای قانونی و شایسته‌گی را ندارند.

صدیق صدیقی، سخنگوی رییس جمهور روز سه‌شنبه، سی‌ویکم سرطان، در یک نشست خبری گفت رییس جمهور غنی می‌خواهد که این بار کابینه مسلکی تشکیل دهد و اعضای آن وزن سیاسی داشته باشند و آیینه‌ای برای ثبات و حاکمیت در کشور باشند.

او افزود که برای معرفی چنین کابینه‌ای «مشکل» وجود دارد و کسانی که تا هنوز از سوی متحدان سیاسی حکومت معرفی شده‌اند، معیارهای لازم را ندارند.

بر اساس توافق‌نامه‌ای که بین محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله در بیست‌وهشتم ماه ثور امضا شد، هر دو سهم برابر در تشکیل کابینه دارند. جناح عبدالله تاکنون به صورت رسمی اعلام نکرده است که فهرست نامزدان سهم خود را به ارگ ریاست جمهوری فرستاده است.

نزدیکان عبدالله: اختلافات دورنی باعث تأخیر معرفی اعضای کابینه شده‌‌اند - اسپوتنیک افغانستان
نزدیکان عبدالله: اختلافات درونی باعث تأخیر معرفی اعضای کابینه شده‌‌اند

با این حال، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری گفت که معیارها برای حکومت و مردم مهم است و باید فهرستی که مردم آن را بپذیرند و مجلس نماینده‌گان به آن رای بدهد، تهیه شود.

صدیق صدیقی گفت، نام‌هایی که برای نامزدی برای عضویت در کابینه مطرح شده است، معیار لازم را که همان شایسته‌گی، خدمت به مردم و وزن سیاسی است، ندارند.

به گفته او، حکومت برای معرفی کابینه مسلکی متعهد است و گفت، «هر چند تشکیل چنین کابینه‌ای زمان طولانی را نیز در بر بگیرد.»

از امضای توافق‌نامه سیاسی نزدیک به دو ماه می‌گذرد. جناح ارگ ریاست جمهوری نامزدانش را معرفی کرده است.

سپیدار اما تاکنون فهرست نامزدان مربوط این جناح را به صورت رسمی اعلام نکرده است.

گفته شده است که سپیدار در تلاش است تا همه نامزدان وزارت‌خانه‌ها و پست‌های کلیدی مربوط این جناح را به صورت یک بسته، به ارگ ریاست جمهوری بفرستد.

پیش‌ از این فهرستی نیز از نامزدان احتمالی سپیدار در رسانه‌ها نشر شده است که سخنگوی ریاست جمهوری به آن اشاره کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала