طالبان سازمان دهندگان "تبانی" با روسیه را افشا کردند

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سهیل شاهین: منافع اقتصادی گروه های خاصی از نخبگان آمریکایی با جنگ در افغانستان گره خورده است که مصروف تهیه مهمات و تجهیرات هستند.

 

به گزارش اسپوتنیک، سازمان دهندگان "تبانی" طالبان با روسیه  می تواند از میان نمایندگان هسته قدرت‌مدار در "حزب جنگ" ایالات متده آمریکا باشند.   

این موضوع را سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطردر گفتگو با "افغانستان.رو" بیان داشته است.     

به گفته وی ، یک سری از مقاله که در نیویورک تایمز به نشر رسید، برای آن سیاستمداران و نظامیان که علاقمند به ادامه درگیری مسلحانه هستند و مخالف روند صلح افغانستان می باشند، سودمند است.

شاهین گفت: "منافع اقتصادی گروه های خاصی از نخبگان آمریکایی با جنگ در افغانستان گره خورده است که مصروف تهیه مهمات و تجهیرات هستند" . وی گفت که پایان جنگ با بهینه سازی اقتصادی همراه می باشد.

وی همچنین افزود كه هنوز هیچ اجماعی میان نخبگان آمریكا در مورد روند صلح در افغانستان ایجاد نشده است.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
شاهین: تمام زندانیان باید بر اساس توافق‌نامه قطر رها شوند

این سخنگوی گفت: "ما چنین نشریاتی را ناشی از مبارزات سیاسی داخلی در ایالات متحده مشاهده می کنیم و معتقدیم که اینگونه کارزارها توسط مخالفان روند صلح افغانستان برگزار می شود".

وی توجه را به این واقعیت جلب كرد كه درگیری مسلحانه تقریباً 20 سال است كه ادامه دارد ، اما قبلاً چنین اتهاماتی مطرح نشده است. ظاهر آنها اکنون نشان می دهد که روند صلح به مرحله نهایی خود نزدیک شده است.

با این حال ، شاهین از اجرای توافق نامه منعقد شده در قطر ابراز نارضایتی کرد، اما مقصر این امر مقامات رسمی کابل را می داند.

پیش از این ، دولت افغانستان از آزادی حدود 600 زندانی طالب، امتناع ورزید و گفته شد که این افراد به جرایم جنایی سنگین متهم می باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала