ترامپ: فکر نکنم که روسیه به دنبال مداخله در "اوضاع" افغانستان باشد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: فکر نکنم که روسیه به دنبال مداخله در "درگیری" های افغانستان باشد
ترامپ: فکر نکنم که روسیه به دنبال مداخله در درگیری های افغانستان باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا معتقد است که روسیه قصد مداخله در "درگیری‌های" در افغانستان را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا درمصاحبه ای كه روز جمعه با  مارک تیسون، یكی از گردانندگان تلویزیون واشنگتن پست و فاكس داشت گفت: «من فکر می کنم آخرین چیزی كه روسیه بخواهد این است كه در (اوضاع)  افغانستان خود را دخیل کند»

رهبر کاخ سفید گفته است: «آنها  "روس‌ها" مدت ها قبل تجربه بودن در افغانستان را داشتند. اتحاد جماهیر شوروی روسیه شد زیرا آنها در افغانستان به گونه بسیار جدی شکست خوردند». ترامپ گفت: «آنها [اگر می خواهند به افغانستان برگردند] پس بفرمایند»..

 پنتاگون: هیچ مدرکی از همدستی روسیه و طالبان موجود نیست - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: هیچ مدرکی از "همدستی" روسیه و طالبان موجود نیست

یادآوری می کنیم، که به تاریخ 26 جون روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مطالبی را منتشر کرد، که گویا واحد اطلاعاتی نظامی روسیه برای جنگجویان طالبان به خاطر کشتن سربازان آمریکایی پاداش می هند. 

گزارش شده‌بود که این اطلاعات با دونالد ترامپ؛ رییس‌ جمهوری امریکا نیز شریک شده‌است؛ اما دونالد ترامپ این خبر را جعلی خواند و گفت، چنین منبع که نیویورک تایمز گزارش را بر استناد آن تهیه کرده اصلاً شاید وجود نداشته باشد. وی در توییتر نوشت که هر کس این گزارش را رد می‌کند و در افغانستان بر آن‌ها حملات زیاد نشده است.

در واکنش این گزارش نیویورک تایمز، دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه با ابراز تاسف از این گزارش نیویورک تایمز گفت، که در این روزها بزرگترین و معتبرترین رسانه های جهان دست به نشر خبرهای ساختگی می زنند. وی افزود: این یک «توطئه» و دروغ است. 

گروه طالبان نیز این گزارش‌ را نادرست  و جعلی خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала