پنتاگون: هیچ مدرکی از "همدستی" روسیه و طالبان موجود نیست

CC0 / / پنتاگون: هیچ مدرکی از "همدستی" روسیه و طالبان موجود نیست
 پنتاگون: هیچ مدرکی از همدستی روسیه و طالبان موجود نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع آمریکا صحت گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر همدستی روسیه و طالبان در کشتار سربازان آمریکایی را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون، می‌گوید: وزارت دفاع آمریکا هیچ شواهدی برای تأیید ادعاها درباره تبانی روسیه و طالبان ندارد.

هافمن در بیانیه‌ای اظهار کرد: پنتاگون "وزارت دفاع آمریکا"  به بررسی اطلاعات درباره اینکه آیا عاملان "اداره اطلاعات ارتش روسیه" یا GRU در عملی بدخواهانه علیه آمریکا و نیروهای ائتلافی در افغانستان شرکت داشته‌اند یا خیر، ادامه می‌دهد.

رئیس پنتاگون: ما با طالبان معامله نمی‌کنیم  - اسپوتنیک افغانستان
رئیس پنتاگون: ما با طالبان معامله نمی‌کنیم

در این بیانیه آمده است:« تا به امروز، وزارت دفاع آمریکا هیچ‌گونه شواهد تأیید کننده‌ای برای اعتباربخشی به ادعاهای اخیر که در منابع آزاد مشاهده شده، ندارد».

در این بیانیه وزارت دفاع آمریکا همچنین گفته شده است صرف‌نظر از این، پنتاگون همواره سلامت و امنیت نیروهای آمریکایی در افغانستان و سراسر جهان را بیش از هر چیز دیگر جدی می‌گیرد و بنابراین به انجام اقدامات به منظور جلوگیری از آسیب تهدیدهای احتمالی ادامه خواهد داد.

  جمعه، نیویورک تایمز اخیرا مقاله‌ای را منتشر کرد و در آن با ارجاع به مقامات اطلاعاتی که نام آن‌ها فاش نشده، ادعا شده بود که گویا به دونالد ترامپ یک گزارش اطلاعاتی در این زمینه ارائه شده اما به آن واکنشی نداده است. این گزارش، مدعی آن است که روسیه به  گروه طالبان، پاداش داده تا سربازان آمریکا در افغانستان را در بحبوحه مذاکرات صلح سال گذشته با طالبان، به قتل برسانند.

طالبان این گزارش را رد کرد و دونالد ترامپ گفت که هرگز چنین اطلاعاتی به او ارائه نشده است.

سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز گزارش در مورد "پاداش" روسیه به گروه طالبان را اخبار صد در صد "مزخرف" عنوان کرد و و گفت در طی سال  در نشست های ولادیمیر پوتین با رئیس جمهور آمریکا هرگز در مورد این موضوع صحبتی به میان نیامده.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала