نامزدان پیشنهادی عبدالله؛ سعادتی می‌گوید هنوز هیچ فهرستی به ارگ فرستاده نشده است

© Photo / FB/Dr. Abdullah Abdullahنامزدان پیشنهادی عبدالله؛ سعادتی می‌گوید هنوز هیچ فهرستی به ارگ فرستاده نشده است
نامزدان پیشنهادی عبدالله؛ سعادتی می‌گوید هنوز هیچ فهرستی به ارگ فرستاده نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست شورای عالی مصالحه‌ی ملی گزارش‌های منتشر شده مبنی بر این که سپیدار فهرست نامزد وزیران را به ارگ فرستاده است، را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، اسدالله سعادتی معاون دوم ریاست شورای عالی مصالحه ملی، گفته است که گزارش‌های منتشر شده درباره معرفی نامزد وزیران از سوی سپیدار به ارگ دقیق نیست.

نزدیکان عبدالله: اختلافات دورنی باعث تأخیر معرفی اعضای کابینه شده‌‌اند - اسپوتنیک افغانستان
نزدیکان عبدالله: اختلافات درونی باعث تأخیر معرفی اعضای کابینه شده‌‌اند

روز گذشته یک منبع نزدیک به داکتر عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه گفته بود که فهرست نامزد وزیران سپیدار به ارگ ریاست جمهوری سپرده شده است.
بر اساس این گزارش، در این فهرست، مسعود اندرابی به عنوان نامزد وزیر وزارت داخله، فضل احمد معنوی به عنوان نامزدوزیر وزرات عدلیه، انوارالحق احدی به عنوان نامزدوزیر وزارت زراعت، نور رحمان اخلاقی به عنوان نامزد وزیر وزارت مهاجرین، محب‌الله صمیم به عنوان نامزد وزیر وزارت اقوام و قبایل، مصطفی مستور به عنوان نامزد وزیر وزارت صلح، معصومه خاوری نامزدوزیر وزارت مخابرات، نثاراحمد غوریانی به عنوان نامزدوزیر وزارت تجارت، سعادت منصور نادری به عنوان نامزدوزیر وزارت اقتصاد، بشیر احمد ته‌ینج به عنوان نامزدوزیر وزارت کار و امور اجتماعی، کنشکا ترکستانی به عنوان نامزد وزیر وزارت تحصیلات عالی، عباس بصیر نامزدوزیر وزارت ترانسپورت، نجیب آقا فهیم نامزد وزیر دولت در امور شهدا و معلولین و عزیزالله آرینفر به عنوان ریاست اصلاحات اداری به ارگ معرفی شده است.
اما معاون دوم آقای عبدالله این ادعاها را رد کرده و می‌گوید که از سوی آنها هیچ فهرستی به ارگ فرستاده نشده است.
اما فضل احمد معنوی یکی از نزدیکان عبدالله گفته بود که در معرفی فهرستِ نامزد وزیران پیشنهادی مشکلِ جدی وجود ندارد.
این در حالیست که صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری چند روز قبل گفته بود که تاکنون فهرست نامزد وزیران مورد نظر سپیدار به ریاست ‌جمهوری نرسیده است؛ از همین‌رو، معرفی اعضای کابینه به ‌تاخیر افتاده ‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала