الجزیره (قطر): تماس و نزدیک شدن به کعبه هنگام حج نسبت کرونا ویروس ممنوع است

© AFP 2023 / Bandar Aldandani الجزیره (قطر): تماس و نزدیک شدن به کعبه هنگام حج نسبت کرونا ویروس ممنوع است
 الجزیره (قطر): تماس و نزدیک شدن به کعبه هنگام حج نسبت کرونا ویروس ممنوع است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی قوانین بهداشتی جدیدی را برای زائران اعلام کرده، تا از شیوع عفونت کرونا ویروس جدید در فصل حج 2020 جلوگیری کند. به ویژه، جلسات گروهی، برقراری ارتباط بین زائران و تماس با کعبه ممنوع است.

مرکز ملی پیشگیری و کنترل بیماری های عربستان سعودی در بیانیه ای گفت که لمس کردن کعبه در طول حج امسال ممنوع است. علاوه بر این، زائران موظف اند در طی مناسک، از جمله نماز جمعه و اجرای طواف (به دورا دور کعبه)، فاصله اجتماعی یک و نیم متر را رعایت کنند.

ماه گذشته، مقامات سعودی تصمیم گرفتند که برای جلوگیری از شیوع عفونت کرونا ویروس تعداد زائران محلی را به هزار نفر محدود کنند. این تصمیم پس از آن گرفته شد كه معلوم شد که مسلمانان مقیم خارج از کشور برای نخستین بار در تاریخ معاصر به دلیل بسته شدن مرزهای بین المللی، حج را انجام نخواهند داد.

عربستان سعودی، مراسم حج برای زائرین از خارج را لغو کرد - اسپوتنیک افغانستان
عربستان سعودی، مراسم حج برای زائرین از خارج را لغو کرد

وزارت حج و عمره عربستان تصریح كرد: به زائران خارجی 20 تا 50 ساله كه از بیماری های مزمن رنج نمی برند، تصدیق معاینات لابراتواری كه تأیید می كند که به كرونا ویروس آلوده نیستند، و همچنین به كسانی كه قبلاً حج را انجام نداده اند، اولویت داده خواهد شد. خاطرنشان می شود که فیصدی زائران خارجی امسال 70 درصد از کل زائران خواهد بود.

در اعلامیه وزارت گفته شده: "زیارت شهروندان عربستان سعودی محدود به دکتوران برحال و مقامات امنیتی محدود خواهد بود که بیماری covid-19 سپری کرده اند. این افراد از بین کسانی که به دلیل سهم خود در کلیه مراحل مبارزه با بیماری همه گیر، از بیماری عروق مغزی بهبود یافته اند، انتخاب می شوند. "

در مارچ سال 2020، عربستان سعودی به دلیل ترس از شیوع عفونت جدید کرونا ویروس، حج عمره در طول سال را به حالت تعلیق درآورد و همچنین از مسلمانان خواست تا قبل از برنامه ریزی برای حضور در حج سالانه صبر کنند.

از تاریخ 6 جولای سال 2020، آمار مربوط به عفونت کرونا ویروس در عربستان سعودی به شرح زیر است: تعداد کل موارد تایید شده عفونت به 213.716 رسیده و 1968 نفر درگذشته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала