عربستان سعودی، مراسم حج برای زائرین از خارج را لغو کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyعربستان سعودی، مراسم حج برای زائرین از خارج را لغو کرد
عربستان سعودی، مراسم حج برای زائرین از خارج را لغو کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که برگزاری حج امسال (۱۴۴۱ هجری قمری) با تعداد بسیار محدود برای آن دسته از حاجیانی که از تابعیت‌های مختلف در داخل عربستان حضور دارند، برگزار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت حج و عمره عربستان سعودی دوشنبه شب (۲ سرطان) با نشر یک اعلامیه گفته است که این تصمیم برای حفظ سلامتی حجاج اتخاذ شده است.

در اعلامیه آمده است: "در ارتباط با بیماری همه‌گیر ویروس کرونا و خطری که این ویروس برای تجمعات بزرگ مردم دارد، حج سال ۱۴۴۱ هجری شمسی بخاطر حفظ سلامتی مردم، با اشتراک تعداد محدود زائرین از ملیت‌های مختلف که در داخل کشور (عربستان سعودی) قرار دارند، برگزار می‌شود".

عربستان سعودی به دنبال لغو برگزاری مراسم حج تمتع امسال است  - اسپوتنیک افغانستان
عربستان سعودی به دنبال لغو برگزاری مراسم حج تمتع امسال است

پیش از این روزنامه انگلیسی" فاینانشال تایمز" انگلیس به نقل از یک مسؤول در وزارت حج و عمره سعودی اعلام کرده بود که عربستان در اندیشه لغو مراسم حج سال ۲۰۲۰ است.

در گزارشی که این نشریه منتشر کرد، آمده بود که دولت سعودی برای نخستین بار از زمان تأسیس این پادشاهی در سال ۱۹۳۲ در صدد است، بزرگ‌ترین تجمع مسلمانان را لغو کند، مراسمی که طی آن حدود ۲ میلیون نفر عازم سرزمین وحی می‌شوند.

قابل ذکر است که عربستان سعودی در میان کشورهای عربی بیشترین تعداد آلودگان به ویروس کرونا را دارد و تا هنوز بیش از ۱۶۱ هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور ثبت شده است.

از آغاز پاندمی ویروس کرونا در این کشور ۱۳۰۷ نفر جان باخته اند و بیش از ۱۰۵ هزار نفر صحت‌یاب شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала