خروج ده‌ها دیپلمات آمریکایی از خاک عربستان

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر خروج ده‌ها دیپلمات آمریکایی از خاک عربستان
خروج ده‌ها دیپلمات آمریکایی از خاک عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیویورک تایمز افشا کرده وزارت خارجه آمریکا و سفیر آمریکا در عربستان سعودی ظاهراً نتوانسته‌اند اقدامات ضروری برای حفاظت از سلامت دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت در عربستان در جریان بیماری‌ همه‌گیر کرونا را انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک، ده‌ها نفر از دیپلمات‌های آمریکایی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در عربستان سعودی قصد دارند طی روز‌های آینده همراه با خانواده‌هایشان این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته خروج داوطلبانه کارکنان غیرضروری سفارت آمریکا را تایید کرده بود. منابع آگاه به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند احتمال می‌رود دیپلمات‌های بیشتری در هفته‌های آینده خاک عربستان را ترک کنند.

این در حالی است که بر اساس مقاله‌ای که در نیویورک‌تایمز منتشر شد، ده‌ها تن از کارکنان سفارت ریاض در ماه جون پس از شرکت در یک جشن تولد، مریض شدند. این موضوع باعث شد آن‌ها به خاطر ترس از در معرض خطر قرار گرفتن سلامتشان، به طور غیررسمی با اعضای کنگره تماس بگیرند.

عربستان سعودی، مراسم حج برای زائرین از خارج را لغو کرد - اسپوتنیک افغانستان
عربستان سعودی، مراسم حج برای زائرین از خارج را لغو کرد

در نتیجه قرار گرفتن آن‌ها در معرض این ویروس تنفسی، بیش از 20 نفر قرنطینه شده و یک راننده سودانی دیپلمات‌های آمریکایی هم بر اثر بیماری فوت کرده است.

این اتفاق باعث شد سفارت آمریکا در ریاض و کارکنانش به این باور برسند که وزارت خارجه آمریکا و سفیر این کشور در عربستان- جان ابی‌زید- وخامت بیماری کووید ۱۹ را جدی نگرفته‌اند. کارکنان این سفارت‌خانه اضافه کردند که اکثر کارکنان و خانواده‌های آن‌ها، عربستان را ترک کرده‌اند.

وزارت بهداشت عربستان اخیرا اعلام کرد که ظرف 24 ساعت گذشته 4 هزار و 193 نفر دیگر به کرونا مبتلا شده اند که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به 201 هزار و 801 نفر رسید.

همچنین در ساعات گذشته، 50 نفر دیگر در عربستان بر اثر ابتلاء به کرونا جان باختند که شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری ویروسی را در این کشور به 1802 نفر رساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала