کرملین: گزارش "پاداش روسیه به طالبان" یک خبر صد در صد مسخره است

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر سخنگوی کرملین: گزارش "پاداش روسیه به طالبان" یک خبر صد در صد مسخره است
سخنگوی کرملین:  گزارش پاداش روسیه به طالبان یک خبر صد در صد  مسخره است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گزارش رسانه های آمریکایی در مورد "پاداش" روسیه به گروه طالبان را اخبار صد در صد "مزخرف" خواند و گفت در طی سال در نشست های ولادیمیر پوتین با رئیس جمهور آمریکا هرگز در مورد این موضوع صحبتی به میان نیامده.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین درخصوص پیشنهاد دادن جایزه از سوی روسیه به شبه نظامیان طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان اظهار کرد: اول اینکه همه این گزارش ها اتهامات مزخرفی است که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد، و دوم اینکه اگر سازمانهای اطلاعاتی آمریکا همچنان به رئیس جمهور پاسخگو هستند پس من پیشنهاد می‌کنم بر گفته‌های مربوط از سوی رئیس جمهور ترامپ که اخیرا درباره این گزارشها مطرح شدند، تمرکز کنند.

وی در مصاحبه با NBC با استفاده از یک آنالوگ خشن انگلیسی کلمه "مزخرف" گفت: "ممکن است خشن به نظر برسد، اما اگر شما دیپلماتیک صحبت نمی کنید ، همه اینها صد در صد مزخرف است."

Президент США Дональд Трамп во время брифинга в розовом саду возле Белого дома - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: گزارش کمک مالی روسیه به طالبان جعلی است

پسکوف با بیان این مطلب افزود: "من فکر نمی کنم که این امر به طور اصولی امکان پذیر باشد. انتشار این نوع اطلاعات مسخره است."

پسکوف در عین حال اظهار تاسف کرد از اینکه در سال‌های اخیر "یک رسانه سابقا محترم" مطالب فریبنده منتشر کرده که تاثیری منفی برای پرستیژ و اعتبار آن گذاشته است.

 روز جمعه روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی به نقل از یک منبع ناشناس مدعی شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یک گزارش اطلاعاتی دریافت کرده مبنی بر اینکه مسکو به شبه نظامیان طالبان به منظور کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پول پرداخت کرده است. طالبان این گزارش را رد کرد و دونالد ترامپ گفت که هرگز چنین اطلاعاتی به او ارائه نشده است.

 دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، گزارش روزنامه نیویورک تایمز دربارۀ کمک مالی استخبارات روسیه به گروه طالبان را جعلی خواند.

 ترامپ در توییتر خود نوشت که هیچ‌کس به معاونش مایک پنس و رییس دفترش از کمک مالی استخبارات روسیه به طالبان چیزی نگفته است.

ترامپ نوشته بود که نیویورک تایمز باید این ادعایش را ثابت سازد و منبع بدون نام را که براساس آن گزارشش را تهیه نموده، افشا کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала