ترامپ: گزارش کمک مالی روسیه به طالبان جعلی است

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Президент США Дональд Трамп во время брифинга в розовом саду возле Белого дома
Президент США Дональд Трамп во время брифинга в розовом саду возле Белого дома - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده، گزارش روزنامه نیویورک تایمز دربارۀ کمک مالی استخبارات روسیه به گروه طالبان را جعلی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، گزارش روزنامه نیویورک تایمز دربارۀ کمک مالی استخبارات روسیه به گروه طالبان را جعلی خواند.

 ترامپ در توییتر خود نوشت که هیچ‌کس به معاونش مایک پنس و رییس دفترش از کمک مالی استخبارات روسیه به طالبان چیزی نگفته است.

ترامپ دیروز در صفحۀ تویترش نوشته بود که نیویورک تایمز باید این ادعایش را ثابت سازد و منبع بدون نام را که براساس آن گزارشش را تهیه نموده، افشا کند.

Здание Российского посольства в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
واکنش سفارت روسیه به مقاله نیویورک تایمز در خصوص حمایت مالی مسکو از طالبان

دونالد ترامپ این خبر را جعلی خوانده گفت، چنین منبع که نیویورک تایمز گزارش را بر استناد آن تهیه کرده اصلاً شاید وجود نداشته باشد. وی در تویتش افزوده است که هر کس این گزارش را رد می‌کند و در افغانستان بر آن‌ها حملات زیاد نشده است.

 نیویورک تایمز به روز جمعه در گزارشی گفت یک گروه ناظر روسی سال گذشته به مخالفین وابسته با طالبان پیشنهاد دادن انعام در بدل کشتن نیروهای آمریکایی و ائتلاف را کرده بود.

بر اساس این گزارش، طالبان بعد از چند حمله موفقانه علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف حتی انعام‌های پیشنهاد شده روسیه را دریافت نیز کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز این ادعای نیویارک تایمز را بی‌اساس خوانده و افزوده است، در جنگ‌شان از هیچ ادارۀ استخباراتی کمک نخواسته اند.

سفیر روسیه در آمریکا نیز این گزارش را رد کرده است.

این گزارش‌ها در حالی منتشر شدند که رسانه‌های آمریکایی از قول وزیر دفاع آمریکا گزارش داده اند که گفته است، تا خزان امسال 4 هزار عسکر دیگر شان را از افغانستان خارج می‌سازند و تنها 4600 نیروی آمریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала