تلاش پاکستان برای جلوگیری از جنگ بین ایران و عربستان

© Photo / IK / IKعمران خان
عمران خان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدراعظم پاکستان با اشاره به تداوم تلاش‌های کشورش برای تنش زدایی در منطقه هشدار داد: بدخواهان روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان خواستار تشدید اختلافات و بروز درگیری هستند.

عمران‌خان عصر پنجشنبه طی سخنرانی در در مجلس ملی پاکستان، با یادآوری روابط نزدیک و همسایگی با جمهوری اسلامی ایران و تعاملات پاکستان با عربستان، در مورد نقش آفرینی در جهت تنش زدایی ابراز افتخار کرد و افزود: ما مفتخر به انجام تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه هستیم. 

وزیر خارجه عربستان: رفتار ایران منبع بی ثباتی در منطقه است - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه عربستان: رفتار ایران منبع بی ثباتی در منطقه است

وی افزود: تلاش‌هایی در سابق صورت گرفت و این فرآیند همچنان ادامه دارد، هرچند برخی مسائل هنوز هم نا حل باقی مانده است، اما تلاش‌ها ما ادامه دارد. 

وی تاکید کرد: بدخواهان روابط ایران و عربستان درصدد تشدید این اختلافات هستند، وضعیتی که ما امروز در سوریه، سومالیا، لیبیا و افغانستان شاهد آن هستیم. 

ناظران سیاسی در پاکستان بر این باورند که عمران‌خان به عنوان یک رهبر نوظهور مسلمان، باید نقش خود را برای حل و فصل اختلافات بین امت مسلمان ایفا کند. 

پاکستان برای میانجیگری میان ایران و عربستان سعودی ابراز تمایل کرده و این درخواست ناشی از نگرانی‌های اسلام آباد در مورد صلح منطقه‌ای است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала