وزارت صحت‌ عامه افغانستان ادعاهای قاچاق دستگاه‌های تنفس مصنوعی را کاملا بی اساس خواند

© وزارت صحت عامه وزارت صحت‌ عامه افغانستان ادعاهای قاچاق دستگاه‌های تنفس مصنوعی را کاملا بی اساس خواند
وزارت صحت‌ عامه افغانستان ادعاهای قاچاق دستگاه‌های تنفس مصنوعی را کاملا بی اساس خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان وزارت صحت عامه افغانستان امروز ادعاهای قاچاق دستگاه های تنفس مصنوعی به پاکستان را کاملا بی اساس خواند. 
مرکز ۲۰۰ بستر نگهداری بیماران کرونا ویروس در بلخ - اسپوتنیک افغانستان
قاچاق ده‌ها دستگاه تنفس مصنوعی کمک شده از افغانستان به پاکستان

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه عامه افغانستان امروز سه شنبه 3 سرطان 1399 نوشت: داکتر شفیق الله شهیم، معین مالی و اداری وزارت صحت‌ عامه، در یک نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت، قاچاق دستگاه‌های ونتلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) را رد نموده و در مورد وضاحت بیشتر داد.
معین مالی و اداری در این نشست گفت: "وزارت صحت‌عامه، از آغاز گسترش ویروس کرونا در کشور به ارزیابی ظرفیت سیستم صحی در افغانستان پرداخت. پس از این ارزیابی مشخص گردید، که در همه ولایت های کشور 225 پایه دستگاه ونتلاتور نظر به نیاز و تعداد بستر موجود است".
داکتر شهیم در ادامه گفت: وزارت صحت‌عامه و دولت افغانستان، به خاطر فراهم سازی و تهیۀ بیشتر دستگاه‌های ونتلاتور از طریق ادارۀ تدارکات ملی 510 پایه دستگاه را از کشور جرمنی خریداری نمود، که قرار است به تاریخ 2 جولای 2020 از طریق شرکت‌های هوایی به افغانستان انتقال داده شوند.
معین مالی و اداری صحت عامه افغانستان افزود، علاوه بر این، 75 پایه دستگاه ونتلاتور دیگر نیز از کشورهای خارجی توسط شرکت های داخلی خریداری شده است، که در مدت دو تا سه هفته آ ینده به کشور انتقال داده خواهد شد و وزارت صحت‌عامه آماده است تا در مورد موجودیت هریک از این دستگاه ها به مردم و رسانه های کشور پاسخ دهد.
هم‌چنان داکتر شهیم اضافه نمود، که در این میان یک تعداد از کشورهای دیگر نیز 37 پایه دستگاه ونتلاتور را به وزارت صحت‌عامه کشور کمک نموده است، که از این میان 27 پایه سازمان صحی جهان، 3 پایه کشور ترکیه، 3 پایه کشور ایران و 4 پایه دیگر آن را کشور چین کمک نموده است.
معین مالی اضافه کرد، که از میان این 37 دستگاه‌های ونتلاتور 26 پایه آن به ولایاتی که نیاز داشتند توزیع گردیده و متباقی دستگاهای آن، به ولایاتی که در لیست شامل‌اند، در حال انتقال می‌باشند.
هم‌چنان در ادامۀ این نشست آقای حفیظ الله سعادت، رییس مالی وزارت صحت‌عامه، در مورد مصارف بودجه کمک شده در بخش کرونا از طریق کشورهای کمک کننده و دولت افغانستان معلومات بیشتر داده و اظهار داشت، که وزارت صحت عامه حاضر است، تا از یک دالر و افغانی کمک شده به این وزارت به مردم، حکومت و جامعۀ جهانی حساب دهد.

یادآوری می کنیم، که روز گذشته رسانه ها گزارشی را منتشر کردند که بر اساس آن 32 پایه دستگاه ونتلاتور از سوی بعضی از افراد به پاکستان قاچاق شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала