واکنش وزارت صحت به قاچاق دستگاهای تنفس مصنوعی به پاکستان

© Photo / وزات صحت افغانستانواکنش وزارت صحت به قاچاق دستگاه ونتلاتور به پاکستان
واکنش وزارت صحت به قاچاق دستگاه ونتلاتور به پاکستان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه اعلام کرده است که بر اساس سه شاخص در ده روز اخیر ارقام و آمار نشان می دهد که شیوع ویروس کرونا در حاالت تعادل قرار دارد و این تعادل ده روزه امکان رسیدن به اوج ویروس کرونا را نشان می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، وزارت صحت عامه امروز یک شنبه (۲سرطان) گفته است که بر اساس سه شاخص؛ تعداد حد اوسط واقعات مثبت معاینات لابراتواری مریضان مشکوک‌ ویروس کرونا، تعداد حد اوسط مریضان جدید بستر شده به شفاخانه ها و تعداد حد اوسط مریضان با اعراض و علایم مشکوک به ویروس کرونا که به مراکز صحی مراجعه می‌کند در ده روز اخیر یک حالت تعادل شیوع ویروس کرونا را نشان می‌دهد.

این وزارت افزوده که این تعادل ده روزه امکان رسیدن به اوج ویروس کرونا را نشان می‌دهد و گمان بر این است که در جریان یک یا دو ماه آینده سیر نزولی مرض ویروس کرونا آغاز شود.

این وزارت همچنین می گوید که قاچاق ۳۲ پایه دستگاه ونتلاتور (تنفس مصنوعی) به پاکستان حقیقت ندارد.

پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
اعضای مجلس: پول‌های مبارزه با کرونا حیف و میل شد

امروز رسانه ها گزارشی را منتشر کردند که بر اساس آن ۳۲ پایه دستگاه ونتلاتور از سوی بعضی از افراد به پاکستان قاچاق شده است. اما وزارت صحت عامه، این موضوع را رد و تاکید کرده که این گزارش موثق نیست.

وزارت صحت خاطرنشان کرده که مبارزه با فساد اداری و شناسایی افراد مفسد در سکتور صحت یکی از اولویت های رهبری این وزارت است.

این وزارت از شهروندان خواسته است تا در شناسایی «افراد مفسد و استفاده جو در سکتور صحت» این وزارت را همکاری کنند.

شایان ذکر است، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۲۹ هزار ۱۴۳ تن رسیده که از این میان ۸ ‌هزار و ۸۴۱ تن بهبود یافته و ۵۹۸ تن دیگر جانباخته است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала