اعضای مجلس: پول‌های مبارزه با کرونا حیف و میل شد

© Photo / ارگپارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان
پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعدادی از اعضای مجلس سنا می‌گویند که فساد در مصرف پول‌های اختصاص داده شده برای مبارزه با ویروس کرونا در کشور، به‌صورت گسترده وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، زلمی زابلی، رییس کمسیون صحت مجلس سنا امروز دوشنبه، ۲۲ ثور در یک نشست خبری گفت که به دلیل ضعف مدیریت و نبود یک سیستم نظارتی درست، از پول اختصاص‌یافته برای مبارزه با ویروس کرونا، استفاده موثر صورت نمی ‌گیرد.

او افزود که تمامی قراردادها با این پول از منبع واحد بوده و در آن به گونه گسترده فساد وجود دارد.

آقای زابلی گفت که در زمینه بودجه ارسال شده به ولایت‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا، از سوی بیشتر والیان اختلاس صورت گرفته است.

به گفته او، یک پایه دستگاه تنفس مصنوعی (ونتلاتور) که ۷۰۰ هزار افغانی ارزش دارد، از طریق قرار داد منبع واحد به سه میلیون افغانی خریداری شده و در این زمینه، اسناد وجود دارد.

در همین حال، وحید عمر، مشاور رییس جمهور در امور استراتیژیک و روابط عامه که امروز دوشنبه، به جلسه کمیسیون شکایات این مجلس فراخوانده شد، می‌گوید که مسوولیت نظارت از مصرف بودجه ارسال شده به ولایت‌ها، مربوط وزارت مالیه است.

سلطان‌زوی به مجلس سنا استیضاح می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
سلطان‌زوی به مجلس سنا استیضاح می‌شود

وحید عمر افزود که بر بنیاد فرمان رییس جمهور غنی، او تنها مسوولیت کمیته آگاهی عامه را به عهده داشت که در این کمیته ۲۷ میلیون افغانی جهت بلند بردن آگاهی عامه درباره ویروس کرونا به مصرف رسیده‌است.

گفتنی است، دولت افغانستان نزدیک به ۹۰ میلیارد افغانی را برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده است؛ اما نحوه مصرف این بودجه انتقاد سناتوران را در پی داشته‌است.

پیش از این نیز سناتوران وزیر صحت عامه و مشاور رییس جمهور را برای پاسخگویی درباره مصرف بودجه مبارزه با ویروس کرونا به این مجلس فراخوانده بودند که با حاضر نشدن آنان، هردو به دادستانی کل معرفی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала