دولت ایران به استاد مایل هروی تابعیت اعطا می کند

© @https://twitter.com دولت ایران به استاد مایل هروی تابعیت اعطا کرد
دولت ایران به استاد مایل هروی تابعیت اعطا کرد   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران گزارش داده که اعطای تابعیت به نجیب الله مایل هروی آخرین مراحل اداری و قانونی خود را طی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های ایرانی قبلا گزارش داده بودند که پسر استاد نجیب‌الله مایل هروی، شهاب هروی در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکل اقامت پدرش، در مقابل نمایندگی وزارت خارجه ایران در مشهد دست به خودسوزی زده است.

نگارش تاریخ ادبیات فارسی در افغانستان به کندی پیش می رود - اسپوتنیک افغانستان
نگارش تاریخ ادبیات فارسی در افغانستان به کندی پیش می رود

استاد مایل هروی نویسنده و پژوهش‌گر اهل افغانستان است که بیش از ۵۰ سال در ایران زندگی کرده و از چندی به این سو با مشکل اقامت روبه‌رو بود. او همسر ایرانی و دو فرزند دارد.

استاد مایل هروی خدمات چشم‌گیری در زمینه ی فرهنگ و ادبیات زبان فارسی انجام داده و از وی ده‌ها کتاب و صدها مقاله به نشر رسیده است.

در همین حال ضمن موافقت دولت ایران با شهروندی استاد نجیب الله مایل هروی، پایگاه اطلاع رسانی دولت این کشور همچنان گزارش داده: به پاس سال‌ها خدمت فرهنگی استاد نجیب مایل هروی به فرهنگ و تمدن ایران زمین علاوه بر انتخاب ایشان به عنوان شخصیت برگزیده در انتشار و گسترش زبان و ادبیات فارسی در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، نشان درجه یک هنری نیز به این نویسنده اعطا شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала