معترضین به میدان مقابل ساختمان کنگره امریکا رسیدند

© AP Photo / Susan Walshمعترضین به میدان مقابل ساختمان کنگره امریکا رسیدند
معترضین به میدان مقابل ساختمان کنگره امریکا رسیدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جمعیت هزار نفری دقایقی قبل از آغاز ساعات منع گشت و گذار در واشنگتن، به میدان واقع در مقابل ساختمان کنگره ایالات متحده امریکا رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک، جوانان معترض شعارهای توهین‌آمیز علیه پولیس که در اطراف محوطه میدان در امتداد حصارهای فلزی مستقر شده اند، سر می‌دهند و پولیس نسبت به آنچه جریان دارد، واکنشی نشان نمی‌دهد.

معترضین در مقابل ساختمان کنگره، متوقف نشده و به راهپیمایی شان ادامه دادند.

تلاش معترضین در لندن برای ورود به دفتر نخست وزیر + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
تلاش معترضین در لندن برای ورود به دفتر نخست وزیر + ویدیو

ساعات  منع گشت و گذار که مقامات امریکایی در رابطه با اعتراضات و شورش‌های گسترده در این کشور پس از مرگ جورج فلوید، شهروند سیاهپوست  امریکایی که چند ساعت پس از دستگیری با توسل به زور درگذشت، برقرار کرده اند، ساعت ۲۳:۰۰ به وقت محلی (۰۷:۰۰ به وقت کابل) آغاز می‌گردد.

معترضین به راهپیمایی خود در سرک‌های واشنگتن ادامه می‌دهند اما طوری که خود شرکت کنندگان در این راهپیمایی می‌گویند، آنها دقیقا نمی‌دانند به کجا می‌روند. در طول مسیر نیروهای پولیس با موترها و موترسایکل‌های خود آنها را همراهی می‌کنند  اما در آنچه که اتفاق می‌افتد مداخله نمی‌کنند.

قابل ذکر است که موج شورش‌ها و بی‌نظمی‌ها در مینیاپولیس و شهرهای دیگر امریکا پس از کشته‌شدن جورج فلوید، سیاهپوست امریکایی توسط پولیس، آغاز شد. در ویدیوهایی که در انترنت نشر شده، دیده می‌شود که نیروهای پولیس به فلوید دست‌بند می‌زنند، سه نفره او را به زمین می‌اندازند و یکی از آنها زانویش را بر گلوی وی می‌گذارد. در ویدیو دیده می‌شود که فلوید چندین بار تکرار می‌کند که او نمی‌تواند نفس بکشد، سپس آرام می‌شود. فلوید در بخش عاجل شفاخانه جان باخت. پس از آغاز بی‌نظمی‌ها، چهار کارمند پولیس برکنار شدند و یکی از آنها به قتل در نتیجه بی‌احتیاطی، متهم شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала