تلاش معترضین در لندن برای ورود به دفتر نخست وزیر + ویدیو

© Sputnik / Justin Griffiths-Williams /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش معترضین در لندن برای ورود به دفتر نخست وزیر + ویدیو
تلاش معترضین در لندن برای ورود به دفتر نخست وزیر + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت کنندگان تظاهرات لندن در دفاع از حقوق سیاهپوستان و اعتراض به قتل جورج فلوید توسط پولیس امریکا، تلاش نمودند در نزدیکی اقامتگاه نخست وزیر بریتانیا درگیری آغاز کنند.

به گزارش اسپوتنیک، هزاران نفر روز چهارشنبه در هاید پارک لندن جمع شدند تا اعترضات خود را علیه نژادپرستی راه اندازی کنند. پس از راهپیمایی آنها از مرکز لندن به سمت میدان پارلمان رفتند جایی که یک تجمع دیگر برنامه ریزی شده بود.

در مسیر معترضین از کنار محل اقامت نخست وزیر عبور کردند. برخی گروه‌ها در این محل متوقف شده با سردادن شعار، نارضایتی شان از نژادپرستی را ابراز کردند. چند نفر سعی کردند دیوار پولیس را شکسته و به محل اقامت وارد شوند.

شاهدین می‌گویند که معترضین یکی از مامورین را لت و کوب کرده اند.

در حال حاضر درمورد افراد بازداشت‌شده اطلاعی در دست نیست.

قابل ذکر است که موج شورش‌ها و بی‌نظمی‌ها در مینیاپولیس و شهرهای دیگر امریکا پس از کشته‌شدن جورج فلوید، سیاهپوست امریکایی توسط پولیس، آغاز شد. در ویدیوهایی که در انترنت نشر شده، دیده می‌شود که نیروهای پولیس به فلوید دست‌بند می‌زنند، سه نفره او را به زمین می‌اندازند و یکی از آنها زانویش را بر گلوی وی می‌گذارد. در ویدیو دیده می‌شود که فلوید چندین بار تکرار می‌کند که او نمی‌تواند نفس بکشد، سپس آرام می‌شود. فلوید در بخش عاجل شفاخانه جان باخت. پس از آغاز بی‌نظمی‌ها، چهار کارمند پولیس برکنار شدند و یکی از آنها به قتل در نتیجه بی‌احتیاطی، متهم شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала