صلح افغانستان؛ محور گفتگوی غنی با وزیر خارجه آمریکا

© @ARG1880 -FBرایزنی رئیس جمهور غنی با رهبری بانک جهانی
رایزنی رئیس جمهور غنی با رهبری بانک جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مصالحه در یک گفتگوی ویدیویی با مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مورد روند صلح افغانستان و موضوعات مرتبط به آن گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه‌ای ارگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد اشرف غنی؛ رئیس جمهور کشور با مایک پمپئو؛ وزیر امور خارجه ایالات متحده در مورد گام‌های بعدی روند صلح گفتگو کرد. بر اساس گزارش ارگ ریاست جمهوری، این گفتگو که از طریق کنفرانس ویدیویی انجام شد، غنی و پمپئو درباره محل برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کرده‌اند.

 گفتگوی تلفنی روحانی و اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
گفتگوی تلفنی روحانی و اشرف غنی

در خبرنامه‌ای ارگ گفته شده است  که در این ویدیو کنفرانس، معاونین رئیس جمهور، داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی، زلمی خلیل‌زاد نماینده‌ی ویژه‌ آمریکا برای صلح افغانستان، فرمانده نیروهای حمایت قاطع و سرپرست سفارت آمریکا در کابل نیز حضور داشتند.

ارگ گفته است که در این ویدیو کنفرانس، دو طرف در مورد دوام تلاش‌های مشترک هر دو کشور برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان بحث و گفتگو کردند.

گام‌های بعدی در راستای صلح از جمله رهایی زندانیان، تحلیل و مکان مذاکرات و دیگر اقدامات مربوط به صلح از دیگر موضوعاتی بوده که در این ویدیو کنفرانس روی آن بحث شده است.

در این گفتگو ویدیویی، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که هدف اساسی کشورش یک افغانستان متحد، مستقل، دموکراتیک و باثبات در چوکات تداوم روابط درازمدت و استراتژیک میان دو کشور است. او تأکید کرده است که برای رسیدن به این اهداف، با حکومت افغانستان یکجا کار خواهند کرد.

رئیس‌جمهور غنی نیز ضمن تشریح نقشه‌ی راه حکومت افغانستان برای دست‌یابی به صلح دایمی در این کشور، افزوده که نیاز است تا تیم‌های کاری دو کشور روی فراهم‌سازی تسهیلات بیشتر برای تطبیق این نقشه‌ی راه، کار کنند.

در همین حال عبدالله عبدلله؛ رئیس شورای عالی مصالحه ملی از اقدامات این شورا در راستای صلح به مایک پمپئو گزارش داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала