خلیلزاد: طالبان ارتباط با القاعده را قطع می‌کند

© AP Photo / Jacquelyn Martinخلیلزاد: طالبان ارتباط با القاعده را قطع می‌کند
خلیلزاد: طالبان ارتباط با القاعده را قطع می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در واکنش به گزارش سازمان ملل در مورد ادامه روابط طالبان با القاعده می‌گوید: طالبان ارتباط با القاعده را قطع می‌کند اما قطع این روابط به زمان نیاز دارد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان در واکنش به گزارش سازمان ملل در خصوص رابطه طالبان با گروه‌ القاعده گفت که بر اساس توافق‌نامه صلح، طالبان به هیچ صورت میزبان گروه‌های تروریستی نخواهند بود و رابطه‌اش را با القاعده قطع می‌کند. او در عین افزوده ‌است که روند صلح افغانستان در «لحظات امیدوارکننده» قرار گرفته است.

 سازمان ملل: طالبان ارتباط نزدیک خود را با القاعده حفظ کرده است - اسپوتنیک افغانستان
سازمان ملل: طالبان ارتباط نزدیک خود با القاعده را حفظ کرده است

نماینده ویژه آمریکا گفته ‌است که ایالات متحده از اجرای تعهد طالبان در توافق‌نامه صلح نظارت دارد و بر اساس این توافق‌نامه طالبان به هیچ صورت میزبان گروه‌های تروریستی نخواهند بود و رابطه‌اش را با القاعده قطع می‌کند.

 به گفته خلیلزاد، در صورتی که طالبان به تعهدات خود عمل نکنند، آمریکا نیز تعهدی در برابر این گروه ندارد.

این در حالی است که سازمان ملل متحد نیز در گزارشی گفته است که اطلاعات آنها نشان می‌دهد که با وجود تعهد طالبان، این گروه هنوز هم با القاعده رابطه دارد و در جریان گفتگوی آمریکا و طالبان در دوحه به اعضای القاعده اطمینان داده است که رابطه آنها با القاعده حفظ خواهد شد.

اداره امنیت ملی افغانستان نیز در هفته‌های اخیر و پس حملات تروریستی به بیمارستان و زایشگاهی در کابل و حمله به مراسم تشییع جنازه در شرق کشور که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، مدعی شد که طالبان نه تنها رابطه خود را با گروه‌های تروریستی قطع نکرده بلکه آنرا مستحکم‌تر نیز ساخته است.

بر اساس توافقنامه طالبان و آمریکا این گروه تعهد کرده است که روابط خود را با شبکه القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی قطع کنند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала