آیا نواز شریف مخالف سرسخت آزمایش‌ راکت‌های هسته‌ای پاکستان بود؟

© AP Photo / Matt Dunhamآیا نواز شریف مخالف سرسخت آزمایش‌ راکت‌های هسته‌ای پاکستان بود؟
آیا نواز شریف مخالف سرسخت آزمایش‌ راکت‌های هسته‌ای پاکستان بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر راه آهن کشور پاکستان که 21 سال قبل و همزمان با آزمایش موفقیت آمیز هسته‌ای پاکستان وزیر صنعت این کشور بود افشاگری های تازه‌ای انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ای.آر.وای نیوز، شیخ رشید احمد وزیر راه آهن کشور پاکستان گفت که آزمایش رسمی راکت های اتمی کشور با همراهی من، راجا ظفر الحق و گوهر ایوب (از اعضای کابینه وقت) انجام شد.

حمله ی داعش به نظامیان فرانسوی با پهپاد معمولی  - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان پهپاد جاسوسی هند را سرنگون کرد

شیخ رشید در مورد نواز شریف نخست وزیر وقت پاکستان گفت: او به همراه دیگر اعضای کابینه مخالف سرسخت آزمایش راکت های هسته‌ای بودند ولی شرایط به نحوی بود که نتوانستند خواسته های خود را عملی کنند.

وزیر راه آهن کنونی پاکستان اظهار داشت: اگر نواز شریف به خواسته های خود می رسید و اجازه آزمایش راکت هسته‌ای را نمی داد تهدیدهای هند علیه پاکستان به شدت افزایش پیدا می‌کرد.

این سیاستمدار پاکستانی که در دوره پرویز مشرف نیز مسوولیت های خود را حفظ کرد، گفت: من ارتباطی با حزب تحریک انصاف ندارم و شخصا چون عمران خان را انسان صادقی می بینم با او دوستی دیرینه دارم.

وی بازهم نسبت به حوادث آتی منطقه جنوب آسیا پیش بینی انجام داده و گفت: به نظر نمی رسد اتفاقات به سمتی برود که شاهد صلح و ثبات در منطقه باشیم.

رئیس حزب عوامی مسلم لیگ پاکستان تاکید کرد: عاملان اصلی بحران گرانی شکر در پاکستان سران حزب نواز هستند و با پیگیری های عمران خان به سزای اقدام خود خواهند رسید.

گفتنی است کشور پاکستان در سال 1998 و پس از گذشت تنها 2 هفته از آزمایش بمب هسته‌ای توسط هند، رسما راکت های هسته‌ای خود را آزمایش کرده و تبدیل به تنها قدرت هسته‌ای جهان اسلام شد.

از آنجا که این اتفاق در زمان حکومت حزب نواز رخ داد در تمام این سال ها سران حزب تلاش می‌کردند آن را یکی از اقدامات موفق نواز شریف معرفی کنند.

تاکنون مسوولین حزب نواز به سخنان شیخ رشید واکنش نشان نداده‌اند و تنها وزیر قانون سابق ایالت پنجاب گفته است: سخنان شیخ رشید نشان می دهد که او در زمان آزمایش راکت های هسته‌ای از ترس به خارج ازکشور فرار کرده بود است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала