تفاوت کرونا ویروس روسیه با سایر کشور های جهان

© Sputnik / Tatiana Makeeva /  مراجعه به بانک تصاویر تفاوت کرونا ویروس در روسیه با سائر کشور های جهان
تفاوت کرونا ویروس در روسیه با سائر کشور های جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک متخصص آمریکایی تفاوت های فاحش میان کرونا ویروس روسیه را با دیگر کشور های جهان به مقایسه گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، آنچا بارانوا استاد دانشکده زیست شناسی در دانشگاه جورج میسون (ایالات متحده) ، مدیر مرکز مطالعه بیماری های متابولیک مزمن در کالج علوم GMU می‌گوید؛ کرونا ویروس "ایرانی-اروپایی" که به روسیه آمده است با آنچه که در سایر نقاط جهان شیوع پیدا نموده، تفاوت های را دارا است – این ویروس "عصبانی‌تر" است زیرا سریعتر گسترش می یابد و احتمالاً ناقل های آن بدون هیچگونه علایم بیماری را به دیگران منتقل می‌سازند.  

 وی خاطرنشان کرد: براساس نقشه بین‌المللی انتشار SARS-CoV-2  کرونا ویروس در سراسر جهان، حدود 30 گونه آن وجود دارد. ابتدا ویروس در چین ظاهر شد  سپس از طریق ایران به اروپا آمد و پس از آن به روسیه رسید.

شمار مبتلایان کرونا در روسیه به 281 هزار و 752 نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان کرونا در روسیه به 281 هزار و 752 نفر رسید

وی می‌گوید، در عین حال ، نوع  اروپایی این ویروس به مراتب مسری تر از انواع آسیایی آن است، هرچند ، طبق مطالعات آمریکا، شدت این بیماری در افرادی که به انواع مختلف ویروس آلوده شده اند ، یکسان است.

"متخصص گفت:" یعنی ویروس های "خوب" و "بد" با احتمال برابر باعث بیماری افراد می‌گردند. " - هرچه ویروس قوی «ویروس بد»  سریعتر در جمعیت گسترش می یابد و احتمال گسترش آن بین افراد، بدون هیچ گونه علائمی بیشتر است. 

با این وجود ، آلودگی بالا و تعداد زیادی از ناقلان بدون علایم ممکن است بدان معنی باشد که روسیه با کمک این نوعی از ویروس کرونا، سریعتر به "سیستم ایمنی جمعی" می رسد.  بنابراین، از نظر تکامل، این ویروس" خوب "است و محدودیت های قرنطینه ای به راحتی می تواند آنرا شکست دهد. 

طبق آخرین آمارها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از چهار میلیون و 800 هزار نفر رسیده و شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس از مرز  316 هزار نفر هم گذشته است.

آمریکا، روسیه، اسپانیا، انگلیس، برزیل، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه و ایران به ترتیب در رده‌های اول تا دهم جدول کشور‌های آلوده به ویروس کووید-19 قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала