دلیل انتشار کرونا در میان مردان عرب مشخص شد

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر دلیل انتشار کرونا در جهان عرب مشخص شد
دلیل انتشار کرونا در جهان عرب مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک متخصص عربستان سعودی دلیل آمار بالای ابتلا به کرونا در میان مردان عرب را توضیح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد عبد الرحمان محقق حوزه فرهنگ جوامع مدرن عربستان سعودی می‌گوید،  در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، شیوع ویروس کرونا در بین مردان به دلیل سنت تجمعات مردها بیشتر است.

 به گفته وی، در کشورهای عربی زنان در مقایسه با مردان بیشتر از وقت خود را در خانه می گذرانند. جوامع کشورهای حاشیه خلیج فارس با تعامل روزانه و جلسات با اقوام و دوستان به ویژه بین مردانی که در خارج از خانه قرار دارند ساخته می شود.

کارشناس عرب در توضیح این مطلب گفت، این ارتباطات بر اساس تجمع مردان در اتاقهای جداگانه که در خانه های عرب ها به نام "مجلس " یاد می‌شود، صورت می‌گیرد. در عین حال ، "مجلایس" برای همه باز است ، بنابراین معمولاً افراد زیادی در آنجا جمع می شوند.  این تجمعات بعضی اوقات حتی با اجرای موسیقی، بازی ها یا خواندن شعر می تواند به شکل برخی از انجمن های فرهنگی شکل بگیرد.

کرونا درآمدهای نفتی عربستان سعودی را فرو ریخت - اسپوتنیک افغانستان
کرونا درآمدهای نفتی عربستان سعودی را سقوط داد

کارشناس توضیح داد که معمولاً مردان عرب زمان زیادی را در خانه با خانواده خود نمی گذرانند. وی گفت: "البته پس از این ، دشوار است كه فوراً ماه ها در خانه بنشینند." علاوه بر این، معمولاً فقط مردان برای انجام هرگونه کار مخاطره آمیز همراه با احتمال ابتلا به کرونا ویروس به خارج از منزل فرستاده می شوند.

عربستان و قطر از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بین کشورهای عربی رکورد دار هستند.

وزارت بهداشت عربستان سعودی اخیرا طی گزارشی پیرامون آخرین آمار کرونا در این کشور اعلام کرد: با مرگ 9 نفر دیگر بر اثر کووید-19 شمار قربانیان به 292 نفر رسید.

همچنین با 2307 مورد جدید آلودگی به این ویروس٬ شمار کل مبتلایان نیز به 49 هزار و 176 نفر رسیده است.

همچنین تاکنون 2818 بیمار کرونایی در این کشور بهبود یافته از بیمارستان مرخص شده اند.

امارات از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس COVID-19 در مکان سوم در بین کشورهای قرار دارد و تاکنون 18 هزار و 198 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 198 نفر درگذشته‌اند.

اما مصر با داشتن 8 هزار و 946 مبتلا به کرونا  و 514 فوتی در مکان چهارم قرار دارد.

ویروس کرونا اولین بار دسامبر گذشته در شهر ووهان چین رویت شد و تاکنون بیش از 4 میلیون و 600 هزار نفر  در سرتاسر دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این تعداد بیش از 300 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала