امریکا قصد دارد حزب الله لبنان را خلع سلاح کند

© REUTERS / AZIZ TAHERأنصار "حزب الله" في لبنان
أنصار حزب الله في لبنان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده امریکا در سازمان ملل متحد خواستار خلع سلاح «حزب الله لبنان» شد.

اسپوتنیک به نقل از جورزالیم پست، «کلی کرافت» نماینده امریکا در سازمان ملل متحد خواستار خلع سلاح «حزب الله لبنان» شد.

در این ارتباط کلی کرافت مدعی شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید اطمینان حاصل کند که گروه‌های مسلح در لبنان مانند حزب الله خلع سلاح شده‌اند تا با تقویت نقش نیروهای یونیفل (صلح بانان سازمان ملل)؛ این نیروها بتوانند به خوبی خشونت‌ها از سوی شبه نظامیان را مورد بررسی قرار دهند.

Генсек движения Хезболла Хасан Насрулла - اسپوتنیک افغانستان
هشدار جدی حزب الله لبنان به ترامپ

سفیر امریکا در ادامه با اعلام نگرانی نسبت به آنچه عملیات‌های شبه نظامیان مسلح خارج از کنترل دولت لبنان عنوان کرده، همچنین مدعی شده است که ایران و سوریه به بازیگران غیردولتی در لبنان تسلیحات می‌رسانند.

کرافت این سخنان را در نشست پشت درب‌های بسته شورای امنیت ایراد می‌کرد که برای بررسی اجرای قطعنامه 1559 سال 2004 درباره لبنان تشکیل شده بود.

این دیپلمات امریکایی در ادامه از دیگر اعضای شورای امنیت خواست تا تحریم‌های تسلیحاتی این شورا را جدی بگیرند و نسبت عدم اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل ابراز تأسف کرد.

پیش از این برخی منابع دیپلماتیک لبنانی در بیروت به روزنامه الاخبار گفته بودند که امریکا به دنبال اصلاحاتی در نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان موسوم به یونیفل است که بر اساس دو قطعنامه شورای امنیت در لبنان مستقر شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала