هشدار درباره انتقال «پاتریوت» امریکا از عربستان به عراق

CC BY-SA 4.0 / Qrmoo3 / هشدار درباره انتقال «پاتریوت» امریکا از عربستان به عراق
هشدار درباره انتقال «پاتریوت» امریکا از عربستان به عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک کارشناس امنیتی عراقی درباره نقشه امریکا برای انتقال سیستم دفاع هوایی پاتریوت از عربستان به عراق هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت المعلومه، «امیر عبدالمنعم الساعدی» کارشناس امنیتی عراق امروز درباره تحرکات نیروهای امریکایی برای انتقال سیستم دفاع هوایی پاتریوت از عربستان به عراق هشدار داده و خاطرنشان کرد که ممکن است این سیستم در پایگاه های دیگر در اقلیم کردستان و یا حتی کرکوک نصب شود.

نظامیان امریکایی همراه با سامانه پاتریوت عربستان را ترک می کنند - اسپوتنیک افغانستان
نظامیان امریکایی همراه با سامانه "پاتریوت" عربستان را ترک می کنند

الساعدی اظهار داشت که اخیرا امریکا اعلام کرده سیستم پاتریوت خود را از عربستان خارج می‌کند؛ اما باید در عین حال باید در خصوص ورود این سیستم دفاع هوایی به عراق در راستای حمایت از تروریست های داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) هوشیار باشیم.

وی اضافه کرد که امریکا تلاش می‌کند تا پس از تماس تلفونی با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر جدید عراق برای آغاز یک گفتگو با هدف امضای یک توافق جدید به منظور ابقای نیروهای خود در این کشور زمینه سازی کند.

کارشناس امنیتی عراق تصریح کرد که حجم بالای تحرکات تروریستی پیش از رای اعتماد پارلمان به کابینه الکاظمی موجب شد تا احزاب سیاسی برای تصویب این دولت تحت فشار قرار بگیرند.

الساعدی در پایان تاکید کرد که طرف امریکایی یک طرح جدید با هدف تمرکز در پایگاه های نظامی عراق به دور از راکت‌های مقاومت آغاز کرده و ممکن است سیستم دفاع هوایی پاتریوت را از عربستان به کرکوک یا کردستان منتقل کند و یا این که بر اساس مناطق استقرار تروریست ها آن را تبدیل به یک سیستم سیار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала