خشم مسکو از تلاش واشنگتن برای تحریف نتایج جنگ جهانی دوم

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر خشم مسکو از تلاش واشنگتن برای تحریف نتایج جنگ جهانی دوم
خشم مسکو از تلاش واشنگتن برای تحریف نتایج جنگ جهانی دوم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه تلاش‌ ایالات متحده امریکا برای تحریف نتایج جنگ جهانی دوم را محکوم کرد.
متهم کردن امریکا توسط روسیه به خاطر بازنویسی تاریخ پیروزی بر آلمان نازی - اسپوتنیک افغانستان
متهم کردن امریکا توسط روسیه به خاطر بازنویسی تاریخ پیروزی بر آلمان نازی

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، که مسکو قصد دارد در خصوص تحریف نتیجه جنگ جهانی دوم و نقش اتحاد جماهیر شوروی در آن توسط ایالات متحده « گفت و گوی جدی» با واشنگتن برگزار کند.

پیشتر کاخ سفید در حساب های کاربری خود در اینستاگرام و تویتر، پیامی منتشر کرده بود، که در آن از امریکا و انگلیس و بدون ذکر نامی از شوروی، به عنوان کشورهایی پیروز شده بر آلمان نازی نام برده شده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: تلاش بی وقفه واشنگتن برای تحریف موضوع تاریخی شکست نازیسم و تحریف نقش کشور ما حتی در این روزهای باشکوه  75 مین سالگرد پیروزی، بسیار خشم برانگیز است. متأسفانه چنین موضعی با بیانیه اتخاذ شده در 25 اپریل توسط رئیسان جمهور ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ به مناسبت سالگرد نشست تاریخی سربازان شوروی و امریکایی در سال 1945 در کنار رود البه در تضاد است.

وزارت خارجه روسیه در پاسخ به مطالب منتشر شده توسط کاخ سفید در شبکه‌های اجتماعی اعلام داشت: مقام های امریكایی شجاعت و تمایل برای بیان حتی چند جمله در ادای احترام به نقش غیرقابل انكار و قربانیان ارتش سرخ و شوروی که به نام همه ای بشریت متحمل آن شدند را نداشتند.

​وزارت امور خارجه روسیه همچنین تأکید كرد كه حقایق واقعی تاریخ را صرف نظر از تمایلی كه هم در رابطه با اتحاد جماهیر شوروی و هم در رابطه با روسیه وجود دارد، نمی‌توان نادیده گرفت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала