سفر هیات پزشکی چین به کوریای شمالی برای کمک به کیم جونگ اون

© Sputnik / Vladimir Melnikov  /  مراجعه به بانک تصاویر سفر هیات پزشکی چین به کوریای شمالی برای کمک به کیم جونگ اون
 سفر هیات پزشکی چین به کوریای شمالی برای کمک به کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین یک تیم پزشکی را برای مشاوره در خصوص وضعیت کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به این کشور فرستاده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" چین اعلام کرده است که یک تیم متشکل از کارشناسان پزشکی را برای ارائه‌ی مشاوره به کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی اعزام کرده است. بنابر گزارش‌ها، یک هیئت اعزامی به رهبری یکی از اعضای ارشد گروه بین‌الملل حزب کمونیست چین، پکن را به مقصد کوریای شمالی ترک کرده است.

پیش ازاین وب‌سایت خبری  Daily NKمستقر در کوریای جنوبی، و ناظر بر کوریای شمالی، به نقل از یک منبع مطلع مدعی شد کیم جونگ‌اون روز 12 آپریل آوریل  تحت عمل جراحی قلب و عروق قرار گرفته است و هم اکنون در ویلایی در شمال پایتخت تحت درمان قرار دارد.

 گزینه جانشین برای کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی‌ها برای گزینش جانشین رهبر کوریای شمالی

در همین زمینه مقام‌های حزب کمونیست چین و کوریای جنوبی گزارش‌ها در خصوص وخیم بودن وضعیت سلامتی کیم جونگ اون را رد کردند.

مقام‌های کوریای جنوبی طی هفته گذشته گفته بودند هیچ گونه نشانه‌ای که حاکی از وضعیت غیرعادی در کوریای شمالی باشد، مشاهده نکرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم خبرهای منتشر شده در مورد «وضعیت وخیم» رهبر کوریای شمالی را رد کرد گفت، فکر نمی‌کنم این گزارش‌ها درست باشند. ترامپ مدعی شده بود که وی شنیده است آن‌ها از اسناد و مدارک قدیمی استفاده کرده‌اند و برای وضعیت سلامت «اون» ابراز امیدواری کرده و گفت که امیدوارم حال او خوب باشد.

گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی وضعیت سلامت کیم جونگ اون در اوایل ماه آپریل پس از آن آغاز شد که رهبر کوریای شمالی در جشن تولد پدربزرگش، که یکی از مهمترین تعطیلات کشور است، شرکت نکرد. پیونگ یانگ به صورت رسمی هیچ گونه اظهار نظری درباره وضعیت سلامت رهبر کوریای شمالی نکرده است، در حالی که غیبت رهبر این کشور در محافل عمومی به شایعات متعدد درباره‌ی وضعیت سلامت وی دامن زده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала