آمادگی‌ها برای گزینش جانشین رهبر کوریای شمالی

© AP Photo / Korean Central News Agency گزینه جانشین برای کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی
 گزینه جانشین برای کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از سال 2019 کوریای شمالی در حال تهیه برنامه اضطراری برای انتقال قدرت است که در آن در رأس این کشور به جای کیم جونگ اون رهبر فعلی؛ خواهر کوچکترش کیم یو جونگ قرار خواهد گرفت

به گزاراسپوتنیک به نقل از KBS World ، روزنامه جاپانی Yomiuri نوشت: در صورتی که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی قادر به انجام وظایف خود نباشد و قرار شود جانشینی برای وی تعیین گردد، این فرد می‌تواند خواهر رهبر کوریای شمالی باشد وی رئیس کارکنان کوریای شمالی بوده و به تازگی نیز ارتقا رتبه یافته است.

این روزنامه به  نقل ازمنبعی آشنا نوشت؛  در پایان سال گذشته و در جلسه علنی کمیته مرکزی حزب کارگر تصمیم داخلی گرفته شد که براساس آن ، کیم یو جونگ به دلایل دیگر جانشین کیم جونگ اون می شود. این نشریه خاطرنشان کرد: پس از این تصمیم ، دستورالعمل های بسیاری به رهبران حزب و ارتش از طرف او صادر شد.

واکنش ترامپ به خبرهای مربوط به «وضعیت وخیم» رهبر کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ترامپ به خبرهای مربوط به «وضعیت وخیم» رهبر کوریای شمالی

کیم یو جونگ که تا کنون بخشی از وظایف خود را به عنوان نماینده خاندان سلطنتی و بخشی را نیز به عنوان دستیار شخصی رهبر کوریای شمالی انجام می‌دهد به عنوان یکی از نزدیکترین دستیاران برادر بزرگ‌ترش مطرح بوده است. اوایل ماه جاری میلادی او به عنوان یک عضو علی‌البدل دفتر سیاسی حزب حاکم کارگران در کوریای شمالی در سمتش ابقا شد. به این ترتیب او تنها عضو دیگر خاندان کیم است که به قدرت واقعی در حکومت این کشور نزدیک شده است.

او چند وقت پیش تبدیل به اولین عضو خاندان حاکم شد که به شهر سئول سفر می‌کند. کیم یو جونگ همچنین برادرش را در نشست‌هایش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین همراهی کرده است. او گاهی یکسری وظایف ابتدایی نظیر کمک به رهبر کوریای شمالی برای خاموش‌کردن سیگارش در حین توقف قطارش در چین را انجام داده است. هنوز مشخص نیست که آیا نخبگان پدرسالار کوریای شمالی از انتصاب یک زن نسبتاً جوان به عنوان رهبر عالی بعدی این کشور حمایت می‌کنند یا خیر.

به گزراش پایگاه بلومبرگ، خاندان کیم در کوریای شمالی بالغ بر هفت دهه است که با انتقال قدرت موروثی میان فرزندان پسر رهبران، زمام امور را در این کشور در دست داشته است و کیم جونگ اون 36 ساله نیز به همین روش جانشین پدرش در رهبری شد. با این حال فرزندان خود او همچنان کم سن و سال هستند و گزینه‌های بزرگسال زنده مرتبط با خاندان حاکم نیز همگی با موانعی بالقوه در مسیر رسیدنشان به قدرت مواجه هستند.

یادآوری می‌کنیم که شبکه تلویزیونی CNN روز سه شنبه در خبر فوری، از وخامت سلامتی رهبر کوریای شمالی خبر داد و گزارش داد: منابع اطلاعاتی آمریکا از مرگ مغزی وی در پی یک عمل جراحی قلب در هفته گذشته خبر می‌دهند. 

این شبکه تلویزیونی افزود: اما هنوز اطلاعات دقیقی از وضعیت وی در دست نیست. 

برخی منابع کوریای جنوبی خبرهای مربوط به وخامت حال کیم جونگ اون را تکذیب کرده اند.

سی ان ان ادامه به نقل از یک مقام ارشد آمریکا بدون ذکر نام وی اعلام کرد که وضعیت سلامتی رهبر کوریای شمالی بسیار مهم بوده و برآورد وخامت وضعیت اون دراین لحظه بسیار دشوار است. 

این گزارش پس از آن منتشر شد که وب‌سایت «Daily NK»  که عمدتا از سوی فراری‌هایی از کوریای شمالی اداره می‌شود، به نقل از منابع داخلی در کوریای شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون 12 آپریل در بیمارستانی در تفرجگاه کوهستانی «کومگانگ» در «هیانگسان» تحت عمل جراحی قرار گرفت و در ویلایی در آنجا اقامت دارد تا روند بهبودی را طی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала