اردوی سلامت جهانی ایجاد می گردد

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر اردوی سلامت جهانی ایجاد می گردد
اردوی سلامت جهانی ایجاد می گردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان صحت جهانی خواهان ایجاد اردوی سلامتی در سراسر جهان گردیده است.

به گزارش اسپوتنیک، مجله Spiegel آلمانی اتکا به متن گزارش سازمان صحت جهانی می نویسد که این سازمان امروز گزارش ویدیو کنفرانس را به وزرای صحت جی 20 تهیه نموده که در آن آمادگی ضعیف کشور های جهان به اپیدیمی مورد انتقاد قرار گرفته و همزمان پیشنهاد می گردد که "قوای سلامتی" جهانی ایجاد گردد، تا عاجل امراض ساری را در هر نقطه جهان خنثی شود.

سازمان جهانی صحت فهرست واکسین‌های احتمالی کرونا را نشر کرد - اسپوتنیک افغانستان
سازمان جهانی صحت فهرست واکسین‌های احتمالی کرونا را نشر کرد

طبق گفته WHO، تنها یک سوم کشورها قادرند اپیدمی را در مراحل اولیه تشخیص کنند و نسبتاً سریع به تهدید پاسخ دهند. اما حتی در کشورهای پیشرفته اقتصادی، ظرفیت سیستم های طبی بسیار محدود دارند. همه گیر کرونا ویروس برای کشورهای فقیر می تواند "ویران کننده" برای مراقبت های طبی و معالجه آنها باشد.

WHO معتقد است كه كشورها باید نه تنها در مبارزه با coronavirus متعد شوند، بلكه همین حالا به اقدامات پیشگیرانه علیه همه گیری های آینده آغاز کند. لازم است که سرمایه گذاری در رشد مراقبت های طبی عاجل افزایش یابد و ممکن است این طرح طی 5 سال آینده به بیش از 100 میلیارد دالر نیاز داشته باشد. باید تجهیزات جهانی صحت توسعه یابد و تحقیقات مربوط به بیماریزاها تشدید گردید.

در حین زمان، WHO ایجاد نیروهای "ارتقاء دهنده سلامتی" را پیشنهاد می کند - نیروهای بین المللی طبی متحرک می توانند در اسرع وقت به هر نقطه دنیا فرستاده شوند تا شیوع همه گیری ها را عاجل سرکوب کنند. چیزی شبیه به کلاه ایمنی سازمان ملل و فقط برای مبارزه با امراض خواهد بود.

قابل ذکر است که نشست وزیران صحت G20 در قالب کنفرانس ویدئویی به تاریخ 19 اپریل برگزار می شود، مساله اساسی این نشست، توسعه اوضاع جهانی عفونت کرونا ویروس COVID-19 و تأثیر آن بر سلامت عمومی خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала