افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان

© Photo / K Pкоронавирус в Кабуле
коронавирус в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با ثبت 25 واقعه جدید کرونا در ولایت های کابل و هرات شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 145 نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک،  وزارت صحت عامه تایید کرد در 24 ساعت گذشته 25 واقعه مثبت ویروس کرونا در ولایات کابل و هرات ثبت شده است و به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 145 نفر رسیده است.

 وحیدالله مایار سخنگوی وزارت صحت عامه، اخیرا در صحبت با رسانه‌ها گفت:" در 24 ساعت گذشته، 40 نمونه مشکوک از ولایت‌های مختلف در لابراتوارهای مرکزی کابل آزمایش شده است که دو رویداد مثبت از ولایت کابل و یک واقعه مثبت از ولایت بدخشان مثبت ثبت شده است".

آقای مایار گفت:"همچنان در 24 ساعت گذشته 68 سمپل مشکوک دیگر ویروس COVID-19 در لابراتوار ولایت هرات آزمایش شده که 22 واقعه مثبت که شامل 13 مرد و 9 زن می‌شود ثبت شده است".

وزیر صحت افغانستان: بودجه لازم برای مبارزه با ویروس کرونا در اختیار نداریم - اسپوتنیک افغانستان
وزیر صحت افغانستان: بودجه لازم برای مبارزه با ویروس کرونا در اختیار نداریم

وی بیان داشت:"با ثبت 25 واقعه جدید ویروس کرونا در لابراتوارهای ولایت کابل و هرات تعداد مجموعی واقعات مثبت کرونا در 16 ولایت کشور به 145 تن رسیده است".

سخنگوی وزارت صحت عامه تصریح کرد،  در ولایت هرات 106واقعه، کابل 6 واقعه، فراه 5 واقعه، سمنگان 4 واقعه،  نیمروز 4 واقعه، لوگر 3 واقعه،  بلخ 3 واقعه، زابل 2 واقعه و همچنان در ولایات غزنی، بدخشان، قندهار، ننگرهار، دایکندی، کاپیسا، بادغیس و سرپل یک یک واقعه مثبت ویروس کرونا ثبت شده است.

آقای مایار افزود، با ثبت 4 واقعه مثبت ویروس کرونا در میان نیروهای حمایت قاطع مجموع واقعات مثبت در کشور به 145 تن رسیده است.

این در حالی است که وزارت صحت عامه گفته است که این وزارت برنامه افزایش شمار بسترها برای بیماران کرونا در سراسر کشور را تا 20 هزار تخت روی دست دارد. برای عملی شدن این برنامه قرار است از اماکن غیر از شفاخانه‌ها نیز استفاده شود. اکنون افغانستان هزار بستر آماده برای بیماران کرونا دارد.         در همین حال فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه هشدار می‌دهد که COVID-19در کشور رو به افزایش است و برای مبارزه با آن تا هنوز بودجه لازم در اختیار این وزارت قرار ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала